• yrre

Känd äggdonator?

Jag är inte riktigt där än, men det kan bli så framöver.
    Jag skulle tycka det kändes bra om barnet själv framöver kan välja om det vill ta reda på vem den biologiska donatorn är. Jag skulle inte vilja att det var någon jag hade en relation till, däremot skulle jag tycka det var ok att donatorn fick reda på om det blev ett barn eller inte. Jag har full förståelse för att man som donator vill veta det. (Har ingen aning om hur reglerna kring detta ser ut)
    Men därefter skulle jag, som förälder, inte vilja ha mer kontakt med donatorn.
    Det skulle då vara upp till barnet att styra när det väl blivit vuxet.

• yrre

Jag förstår att det var så du tänkte Oscar och Linnea, och jag personligen skulle som sagt inte ha något emot det.

Har inte full koll på reglerna, men jag tror det är så att om man har med sig en egen donator så föredrar de på sjukhuset att man gör korsdonation. Men det kanske inte är något måste... Någon annan som vet?
    Däremot vet jag att varje donator ger ägg till två par. Så även om man kom överens med ett par om att man skulle få besked om det blev barn eller inte kanske det inte blir så med det andra...

Glömde förresten skriva att alla som donerar ägg är toppen!

Svar på tråden Känd äggdonator?