Alla kan inte äta allt!
Ja, det är väl en liten enkel slutsats av en ny studie.
"Forskarna vill nu gå vidare och ta reda på mer om vilken roll det här matsmältningsenzymet spelar när det gäller fetma. Kanske är det så att mer individuella kostråd måste ges i framtiden beroende på människors genetiska uppsättning.
– Det här är ett viktigt steg när det gäller att förstå att vi smälter och metaboliserar föda olika och att det inte finns någon diet som passar alla, säger professor Tim Spector vid King´s College London i ett pressmeddelande."
https://www.vardforbundet.se/Vardfokus/Webbnyheter/2014/April/Fetma-kopplas-till-formagan-att-bryta-ner-kolhydrater/
Så ni alla galningar som bestämt hävdar att en kalori är en kalori och ät mindre och träna mer kanske ska börja dra er tillbaka och börja fundera lite....alla kan inte äta allt och era hypoteser verkar inte stämma in på alla.....LOVELY
Ser verkligen fram emot vidare resultat och fortsätter att testa mig fram vad som verkar bäst för mig, utan att veta mina gener i nuläget. Kolhydrater gör mig svullen, jag mår bra av att röra på mig, LCHF är inte fel men får modifieras lite till min LCHF way....jag jobbar på det! Och ber alla andra som kommer med råden rör dig mer och ät mindre att hålla käften