13åring har svårt i skolan!
Hej! Jag har en nyss fyllda 13årig dotter, som har det kämpigt i skolan! Vet inte om jag har rätt eller fel men vilken jäkla press dom har på sej! Hon har haft svårt för matte typ hela tiden men jag uppmärksammade det i 2:an och har legat på om detta sen dess! Hon har haft olika xtra lärare i korta perioder vissa riktigt bra å andra kanske inte lika bra. Men skolan har ju så många regler att det inte e sant....! En jättebra lärare som hon hade i 4:an fick hon inte ha särskillt länge då denna läraren inte kunde föla med till 5:an enligt några REGLER!!! Under denna tid som hon hade denna läraren så märkte jag hur hennes självförtroende växte sakta men säkert och det gav även resultat i skolan, men nejdå,,, varför fortsätta med nått som funkar??Nu har hon haft massa olika å det funkar väl ganska bra med extra läraren hon har just nu,,,Men hur länge får hon gå på xtra matte i skolan... jo hela 30-40min/vecka!!!! Ärligt talat! Hennes vanliga matte lärare är jätteduktig men kan inte förklara så hon förstår (lite proffessor låter han som) Vi har varir på samtal med läraren och han erbjuder sin egen hjälp efter skolan vilket e väldigt schysst, men om hon ändå inte förstår när han förklarar så spelar det ju ingen roll!! Å varför ska dom som har det svårt i skolan "straffas" genom att stanna kvar efter för å få hjälp medans dom som har lätt för sej kan vara med kompisar å hålla på med sina hobbys! Känns som hon har givit upp...Vi kämpar med läxor ständigt å ofta får hon hoppa över sina fotbolls träningar för att hon har så mycket läxor och att hon inte orkar! Hon har även blivit sämre i andra ämnen å känner att hon inte hänger med, vilket gör att man till slut skiter i det! Hur länge ska hon orka KÄMPA ?? När ska dom få vara barn??? Du måste nå dina mål, du måste kämpa lite till, du måste göra dina läxor...osv! Det e väldigt många Måsten! Någon som känner igen sej? å har några tips och råd!? Vill inte att hon ska behöva gå om en klass bara för att det är så här, för hon e inte dum,, hon har bara tappat orken att kämpa för alla måsten!!