Mountain Buggy Evolution Duet. Eller..?
Sitter och kollar syskonvagnar på nätet och blir bara trött och på dåligt humör.
*skyller på hormoner* Ingen faller mig i smaken! TRÅKIGT!
Har väl fastnat lite för Mountain Buggy Evolution Duet, då den skall vara den smalaste vagnen på marknaden. Definitivt en av de viktigaste kriterierna för mig, vi bor i Stockholm och jag vägrar krångla omkring med någon stor och otymplig vagn mer än jag absolut måste. Någon som har den här vagnen? Vad tycker ni om den? För-nackdelar?
Någon som annars har andra tips på en riktigt smidig syskonvagn där barnen sitter i bredd?
Bugaboo Donkey går bort direkt, jag har idag en Bugaboo Cameleon 3 och upplever den alldeles för skranglig, plastig och klen. Tror inte ett ögonblick på den som syskonvagn. Lite synd, för den hör annars till de trevligare rent estetiskt.
Har kikat lite på någon dansk modell som heter Basson Baby Duo, och även på Babyproffsens Babytravel Dublin. Men det avskräcker mig faktiskt att de är så billiga..man får ju i regel det man betalar för menar jag. Dessutom är de klart bredare än MB Duet.
Så, någon som har åsikter om Mountain Buggy Duet eller andra tips på en bra och riktigt smidig syskonvagn?
Krav:
- Uppfylla "Stockholmsmått" (absolut maxbredd 75 cm)
- Swivelhjul fram
- Barnen sitter i bredd
Skadar ju sedan inte om den även är lite trevlig att se på