• Ingrid Marie

Mountain Buggy Evolution Duet. Eller..?

Sitter och kollar syskonvagnar på nätet och blir bara trött och på dåligt humör.
    *skyller på hormoner* Ingen faller mig i smaken! TRÅKIGT!

Har väl fastnat lite för Mountain Buggy Evolution Duet, då den skall vara den smalaste vagnen på marknaden. Definitivt en av de viktigaste kriterierna för mig, vi bor i Stockholm och jag vägrar krångla omkring med någon stor och otymplig vagn mer än jag absolut måste. Någon som har den här vagnen? Vad tycker ni om den? För-nackdelar?

Någon som annars har andra tips på en riktigt smidig syskonvagn där barnen sitter i bredd?
    Bugaboo Donkey går bort direkt, jag har idag en Bugaboo Cameleon 3 och upplever den alldeles för skranglig, plastig och klen. Tror inte ett ögonblick på den som syskonvagn. Lite synd, för den hör annars till de trevligare rent estetiskt.

Har kikat lite på någon dansk modell som heter Basson Baby Duo, och även på Babyproffsens Babytravel Dublin. Men det avskräcker mig faktiskt att de är så billiga..man får ju i regel det man betalar för menar jag. Dessutom är de klart bredare än MB Duet.

Så, någon som har åsikter om Mountain Buggy Duet eller andra tips på en bra och riktigt smidig syskonvagn?

Krav: 
    - Uppfylla "Stockholmsmått" (absolut maxbredd 75 cm)
    - Swivelhjul fram
    - Barnen sitter i bredd 

Skadar ju sedan inte om den även är lite trevlig att se på

Flicka 2009, Flicka 2013, Bebis i magen BF sep 2014 ♡
  • Svar på tråden Mountain Buggy Evolution Duet. Eller..?
  • lovea01

Hej! Va själv inne i vagndjungeln för ett tag sedan och man blir ju galen till slut måste man ju bara välja en :) Har kikat på Mountain buggy vagnen och den är jättesmart men jätteful enligt mig. Basson duo vagnen har tydligen vart med om klämolyckor så den gick oxå bort, sen hade den maxvikt 15 kg, vilket oxå va ett stort minus enligt mig. Men annars verkar den vara jättepopulär i danmark. Babytravel dublin är jättepopulär och är riktigt fin och praktisk tycker jag. Men oxå lite maxvikt och rätt så trånga säten och liggdel. Annars en av vagnarna jag gillar lite mer. Bugaboo vagnarna är ju så snygga, men små säten och liggdel tycker jag och priset gjorde så den gick bort direkt. Annars älskar jag donkey vagnen duo:) Jag valde att köpa en babyjogger city select, för det är en vagn man kan ha länge och ändra om lite som man vill. Sen gillar jag babyjogger duo med men nackdelen är att man får vända fram bebisen rätt så fort. Annars hur skön som helst att köra och väldigt praktisk. Sen finns ju kronans syskonvagn, bubleride indie twin (jättesnygg) och brio, tako, bozz och emmaljunga ( väldigt små tycker jag men snygga) hoppas du hittar en du gillar !:)

• Ingrid Marie
    lovea01 skrev 2014-03-24 13:30:02 följande:
    Hej! Va själv inne i vagndjungeln för ett tag sedan och man blir ju galen till slut måste man ju bara välja en :) Har kikat på Mountain buggy vagnen och den är jättesmart men jätteful enligt mig. Basson duo vagnen har tydligen vart med om klämolyckor så den gick oxå bort, sen hade den maxvikt 15 kg, vilket oxå va ett stort minus enligt mig. Men annars verkar den vara jättepopulär i danmark. Babytravel dublin är jättepopulär och är riktigt fin och praktisk tycker jag. Men oxå lite maxvikt och rätt så trånga säten och liggdel. Annars en av vagnarna jag gillar lite mer. Bugaboo vagnarna är ju så snygga, men små säten och liggdel tycker jag och priset gjorde så den gick bort direkt. Annars älskar jag donkey vagnen duo:) Jag valde att köpa en babyjogger city select, för det är en vagn man kan ha länge och ändra om lite som man vill. Sen gillar jag babyjogger duo med men nackdelen är att man får vända fram bebisen rätt så fort. Annars hur skön som helst att köra och väldigt praktisk. Sen finns ju kronans syskonvagn, bubleride indie twin (jättesnygg) och brio, tako, bozz och emmaljunga ( väldigt små tycker jag men snygga) hoppas du hittar en du gillar !:)
    Tack för input! 
    Jag håller med om att MB är rätt ful Så tråååkigt... Det som verkligen tilltalar mig är att den är så smal, endast 63 cm bred..utmärkt när man skall på bussar eller vistas i andra miljöer där det är mindre utrymme.

Läste också att Basson Duo hade varit involverad i klämolyckor, dessutom ser den lite plastig ut (vilket jag inte gillar efter att ha kört Bugaboo senaste året). Det är visserligen guld om vagnen är lätt, men den får inte vara skranglig..och en syskonvagn måste ju onekligen kunna stå pall för lite mer. Dessutom blir jag synnerligen skeptisk till det billiga priset, jag tror verkligen att man får det man betalar för i det här fallet. Jag tror inte på billiga barnvagnar helt enkelt.

Jag tänkte ge Babytravel Dublin en chans och åtminstone åka till butik och titta och känna lite på den...jag har tyckt att även den känns lite budgetvagn, men jag kanske har fel? Den verkar som sagt väldigt populär när man bara gör en snabb googling. Dessutom ÄR den onekligen snyggare än MB. Men tyvärr bredare... Gaaah!!! Skrikandes

SVÅRT, enkelvagnar är så mycket lättare, finns många fler som både är praktiska, lätta och snygga.. Tack för dina tips! Ska googla lite på de andra modellerna du nämnde också
  • Logica
    Ingrid Marie skrev 2014-03-25 10:09:43 följande:
    Tack för input!  Jag håller med om att MB är rätt ful Så tråååkigt... Det som verkligen tilltalar mig är att den är så smal, endast 63 cm bred..utmärkt när man skall på bussar eller vistas i andra miljöer där det är mindre utrymme. Läste också att Basson Duo hade varit involverad i klämolyckor, dessutom ser den lite plastig ut (vilket jag inte gillar efter att ha kört Bugaboo senaste året). Det är visserligen guld om vagnen är lätt, men den får inte vara skranglig..och en syskonvagn måste ju onekligen kunna stå pall för lite mer. Dessutom blir jag synnerligen skeptisk till det billiga priset, jag tror verkligen att man får det man betalar för i det här fallet. Jag tror inte på billiga barnvagnar helt enkelt. Jag tänkte ge Babytravel Dublin en chans och åtminstone åka till butik och titta och känna lite på den...jag har tyckt att även den känns lite budgetvagn, men jag kanske har fel? Den verkar som sagt väldigt populär när man bara gör en snabb googling. Dessutom ÄR den onekligen snyggare än MB. Men tyvärr bredare... Gaaah!!!  SVÅRT, enkelvagnar är så mycket lättare, finns många fler som både är praktiska, lätta och snygga.. Tack för dina tips! Ska googla lite på de andra modellerna du nämnde också

Kan du inte berätta vilka modeller som är praktiska lätta och snygga som enkelvagnar? Jag har nyligen plussat och har ingen erfarenhet av detta men har egentligen inte gillat nån vagn jag ser andra haft, hoppas du hittar en vagn du är nöjd med :)
    Trots namnet är det en preggoblogg ---> dromvikten.wordpress.com
Svar på tråden Mountain Buggy Evolution Duet. Eller..?