• Kerstin91

längtar efter ett +

Hej! En tjej som längtar efter ett +. Har sedan två år sedan försökt att få ett + men inget resultat. Håller på med utredning ofrivilig barnlöshet. Men man har inte hittat något fel på varken mig eller min sambo. Finns det fler som inte får nå +? Någon som sitter i samma sists som man bolla tankar/funderingar/ känslor med? Hade varit en stor betydelse för mig.

• Svar på tråden längtar efter ett +
  • MiaIa90

Inte säkert påbudet har till mars på sig att bli gravid om de ska bli bebis detta år.

• Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2014-01-24 08:38:07 följande:
    Inte säkert påbudet har till mars på sig att bli gravid om de ska bli bebis detta år.

men iallafall ett + innan året är slut :)
  • Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2014-01-24 17:01:15 följande:
    Jo jag hoppas på det för oss båda.

Vi får inte tappa hoppet :)
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-01-28 13:03:32 följande:

Vi får inte tappa hoppet :)
    Ne försöker nu försöker vi igen nu är mensen över.
  • Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2014-01-28 15:25:17 följande:
    Ne försöker nu försöker vi igen nu är mensen över.

Håller tummarna för oss båda att vi får ett + denna månaden! :)
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-01-29 23:39:46 följande:

Håller tummarna för oss båda att vi får ett + denna månaden! :)
    Har något jätte konstigt nu mensen slutade i måndags och nu har jag molnande/mensvärk i magen och ont i ryggen.
  • Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2014-01-29 23:41:39 följande:
    Har något jätte konstigt nu mensen slutade i måndags och nu har jag molnande/mensvärk i magen och ont i ryggen.

Kanske gravid iallafall :)? Ta gravidtitest! :)
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-01-30 13:36:19 följande:

Kanske gravid iallafall :)? Ta gravidtitest! :)
    Jo men konstigt för mensen var ju som den skulle. 
    Tänkte ta äl test sen och kolla men låter ju konstigt att man skulle ha äl ni bara 3dagar efter mensens slut.  
  • Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2014-01-30 15:54:31 följande:
    Jo men konstigt för mensen var ju som den skulle. 

Tänkte ta äl test sen och kolla men låter ju konstigt att man skulle ha äl ni bara 3dagar efter mensens slut.  

Det är så svårt att veta om allt som har med ägglosning och graviditet åh göra :(
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-01-31 16:38:22 följande:

Det är så svårt att veta om allt som har med ägglosning och graviditet åh göra :(
    jo precis så jag vet inte väntar samtal i från gyn på måndag
  • Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2014-01-31 16:45:30 följande:
    jo precis så jag vet inte väntar samtal i från gyn på måndag

Jag hoppas det blir bra! :)

Jag fick mensen idag :'( surt.....
  • Kerstin91
    Kerstin91 skrev 2014-02-03 13:15:36 följande:
    Jag hoppas det blir bra! :)

Jag fick mensen idag :'( surt.....

hur mår du? :).
  • MiaIa90

Hej jo rätt ok här har äl denna helgen nästan helt utslag i dag så i morgon måste de nog vara fullt utslag. 
    Hur är de själv?

• Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2014-02-07 22:58:27 följande:
    Hej jo rätt ok här har äl denna helgen nästan helt utslag i dag så i morgon måste de nog vara fullt utslag. 

Hur är de själv?

Håller tummarna för er :)!

Precis haft mensen igen så snart ÄL igen. :)

lite ledsen också, sambon ska jobba borta på veckorna så det blir inte några intensiva försök på barnfronten på 6 veckor framåt. :(
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-02-15 10:42:54 följande:

Håller tummarna för er :)!
    Precis haft mensen igen så snart ÄL igen. :)
    lite ledsen också, sambon ska jobba borta på veckorna så det blir inte några intensiva försök på barnfronten på 6 veckor framåt. :(
    Oj fy vad jobbigt att han jobbar borta så länge ni får försöka så gott de går vännen.
  • Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2014-02-15 10:55:37 följande:
    Oj fy vad jobbigt att han jobbar borta så länge ni får försöka så gott de går vännen.

Ja jag får försöka stå ut. Är rätt så spänd vad vår läkare ska säga på tisdag när han ringer, kan hoppas att han säger att vi ska börja förberedda för provrörsbefruktning. :)
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2014-02-15 11:00:32 följande:

Ja jag får försöka stå ut. Är rätt så spänd vad vår läkare ska säga på tisdag när han ringer, kan hoppas att han säger att vi ska börja förberedda för provrörsbefruktning. :)
    Vad har ni fått för hjälp hitils?
    jag väntar själv på brev i från gyn om att komma dit på efter koll
  • Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2014-02-15 11:18:59 följande:
    Vad har ni fått för hjälp hitils?

jag väntar själv på brev i från gyn om att komma dit på efter koll

Sambon min har tagit spermatestet, som va bra. Jag har tagit en hel del prover, bland annat ett prov där man kan se om man har ägglossning eller inte, och de har jag. Jag har tatt olika prover, och på ett prov visade de sej att jag hade hög sköldskörtel, fick ta ett nytt nästa månad igen och då hade jag för låg sköldskörtel. Så läkaren rådde mig att ringa till min vårdcentral så dom kunde hjälpa mig med att sköldskörtlen blev normal. Tog sköldskörtel prover varje månad ungefär i 3 månader innan jag fick levaxin. Sen dess har sköldskörtlen varit normal. Sen har jag gjort den där undersökningen där man sprutar in någon vätska i underlivet som visar ifall det är öppet hela vägen. Det är vad vi har gjort och dom har bara hittat sköldskörtlen. Inget annat fel.
Svar på tråden längtar efter ett +