• Kerstin91

längtar efter ett +

Hej! En tjej som längtar efter ett +. Har sedan två år sedan försökt att få ett + men inget resultat. Håller på med utredning ofrivilig barnlöshet. Men man har inte hittat något fel på varken mig eller min sambo. Finns det fler som inte får nå +? Någon som sitter i samma sists som man bolla tankar/funderingar/ känslor med? Hade varit en stor betydelse för mig.

• Svar på tråden längtar efter ett +
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2013-12-31 13:34:03 följande:

va kul, vi är nästan jämn gamla. Jag är 22. :)
    Ja, riktigt jobbigt men ändå lättad för det betydde att jag kan bli gravid. Men tyvärr har jag inte blivit gravid sen dess... :(
    Jo de är vi:). 
    Vi kommer bli gravida 2014 måste vara vårat år att få bli gravida. 
    Hoppas på det.
  • Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2013-12-31 14:02:17 följande:
    Jo de är vi:). 

Vi kommer bli gravida 2014 måste vara vårat år att få bli gravida. 

Hoppas på det.

Absolut, vi får följa varandra och stötta varandra så tror och hoppas jag att 2014 är vårt år. :)

Har du kontakt med din läkare varje vecka?

Är det någon mer planering med er utredning tex ivf?
  • Tintin1
    Kerstin91 skrev 2013-12-30 17:28:28 följande:
    Hej! En tjej som längtar efter ett +. Har sedan två år sedan försökt att få ett + men inget resultat. Håller på med utredning ofrivilig barnlöshet. Men man har inte hittat något fel på varken mig eller min sambo. Finns det fler som inte får nå +? Någon som sitter i samma sists som man bolla tankar/funderingar/ känslor med? Hade varit en stor betydelse för mig.
    Hej!

Jag längtar också jättemycket efter ett + men jag har nästan slutat hoppas..Jag har varit gravid förut med min nuvarande kille men gjorde då abort, ca 1,5 år sen.Då blev jag gravid på första "försöket" för att jag slarvade med p-pillrena..Nu har vi haft oskyddat sex sen i juni men inget har hänt. Bara ett halvår tänker ni säkert, men jag känner igen mig i din känsla. Och i och med att jag vet att jag kan bli gravid. Inget utslag på äl-stickor heller, bara den där runda j*vla ringen hela tiden..Tycker att vi prickar in sexet med äl-dagarna. Blir så frustrerad och mensen kommer som ett hån varje månad. Känns som en käftsmäll varje gång, som slutar med gråt och depression och ilska. Kan heller inte glädjas det minsta åt vänner som blir gravida och stoltserar med det. Uscha, hoppas vi får ett plus snart. Jag har mina fertila dagar nu enligt alla jäkla uträkningar och appar och min 28-dagarscykel. Ska enligt dem ha äl på torsdag. Försöker "ligga i" så gott det går och går inte på toa efteråt heller, så att simmarna får vara kvar i mig när jag sover. Känner i skrivande stund några hugg i högra delen av nedre magen,men tror inte att det betyder nåt, som sagt, inget utslag på stickorna.

Jag vill önska dig stort lycka till med din bebisverkstad och hoppas verkligen det tar sig snart. Känns skönt att skriva av sig lite här och dela sina tankar, när man inte har några andra att dela dem med.

Kram på er!
  • Kerstin91
    Tintin1 skrev 2013-12-31 18:34:02 följande:
    Hej!

Jag längtar också jättemycket efter ett + men jag har nästan slutat hoppas..Jag har varit gravid förut med min nuvarande kille men gjorde då abort, ca 1,5 år sen.Då blev jag gravid på första "försöket" för att jag slarvade med p-pillrena..Nu har vi haft oskyddat sex sen i juni men inget har hänt. Bara ett halvår tänker ni säkert, men jag känner igen mig i din känsla. Och i och med att jag vet att jag kan bli gravid. Inget utslag på äl-stickor heller, bara den där runda j*vla ringen hela tiden..Tycker att vi prickar in sexet med äl-dagarna. Blir så frustrerad och mensen kommer som ett hån varje månad. Känns som en käftsmäll varje gång, som slutar med gråt och depression och ilska. Kan heller inte glädjas det minsta åt vänner som blir gravida och stoltserar med det. Uscha, hoppas vi får ett plus snart. Jag har mina fertila dagar nu enligt alla jäkla uträkningar och appar och min 28-dagarscykel. Ska enligt dem ha äl på torsdag. Försöker "ligga i" så gott det går och går inte på toa efteråt heller, så att simmarna får vara kvar i mig när jag sover. Känner i skrivande stund några hugg i högra delen av nedre magen,men tror inte att det betyder nåt, som sagt, inget utslag på stickorna.

Jag vill önska dig stort lycka till med din bebisverkstad och hoppas verkligen det tar sig snart. Känns skönt att skriva av sig lite här och dela sina tankar, när man inte har några andra att dela dem med.

Kram på er!

Hej! :) va kul att du skrev till oss! :)

Tycker det är så skönt att man kan prata av sig med andra i samma sists, som kämpar för samma sak och känner samma sak.

I och med att du har varit gravid så kan kanske va att kroppen inte är redo? Eller något sånt, eftersom du har varit gravid innan. Men vem vet egentligen? Man vill så gärna veta vad det är som är fel? Varför vi inte blir gravida som dom andra? Så många tankar och frågor..

Tack :) jag önskar ett stort lycka till att du också får ett + snart! :) kram!
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2013-12-31 16:18:35 följande:

Absolut, vi får följa varandra och stötta varandra så tror och hoppas jag att 2014 är vårt år. :)

Har du kontakt med din läkare varje vecka?
    Är det någon mer planering med er utredning tex ivf?
    De får vi göra:).
    Alltid roligt att skriva med nya. 
    Var bor du?
    Jag bor i Söderhamn. 

Har inte haft kontakt med gyn sedan september 2012 då vi fick reda på att ajg har PCO. 
    Jag vägde för mycket då för att få hjälp så i januari genom gick ajg en GBP operation och gått ner 50kg och nu i janauri är de ett år sedan operationen och får söka mer hjälp igen. 
  • Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2013-12-31 22:35:35 följande:
    De får vi göra:).

Alltid roligt att skriva med nya. 

Var bor du?

Jag bor i Söderhamn. 

Har inte haft kontakt med gyn sedan september 2012 då vi fick reda på att ajg har PCO. 

Jag vägde för mycket då för att få hjälp så i januari genom gick ajg en GBP operation och gått ner 50kg och nu i janauri är de ett år sedan operationen och får söka mer hjälp igen. 

okej :). Jag bor i Blekinge.

Okej men ni försöker skaffa barn nu?
  • MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2013-12-31 23:26:27 följande:

okej :). Jag bor i Blekinge.
    Okej men ni försöker skaffa barn nu?
    Ahh en bit bort de.
    Har försökt få barn under denna tiden med fast vi skulle ha väntat ett år efter operationen men vi sket i det.
  • Kerstin91

Okej men ni planerar att ta tag i utredningen igen? :) hur mycket har du gått ner?

• MiaIa90
    Kerstin91 skrev 2013-12-31 23:38:12 följande:
    Okej men ni planerar att ta tag i utredningen igen? :) hur mycket har du gått ner?
    Jo bara jag får tag på gyn så vill ajg kolla upp allt med blodprov och så. För har redan kollat mig med ul och de var då dom såg PCON och kollade sambons simmare inget fel på dom. 
    Jag har gått ner 50kg sedan november-12.
  • Kerstin91
    MiaIa90 skrev 2013-12-31 23:55:34 följande:
    Jo bara jag får tag på gyn så vill ajg kolla upp allt med blodprov och så. För har redan kollat mig med ul och de var då dom såg PCON och kollade sambons simmare inget fel på dom. 

Jag har gått ner 50kg sedan november-12.

Okej va starkt av dig! :)

Jag försöker gå ner 10 kg, men det går tyvärr inte framåt. :(
Svar på tråden längtar efter ett +