mitt barn har blivit skadat hos sin pappa, hjälp mig!
Jag har ensam vårdnad om min dotter, 2 år och 4 månader, och hon bor hos mig. Hon är hos sin pappa varannan helg i dagsläget.
För några helger sen ringde han mig och berättade att hon bränt sig på kaminen. Min första fråga var då - har du inget galler för den? Nä han hade inte hunnit skaffa det trots att han och hans nya flickvän bott där i tre månader, nog har man haft tid att fixa ett galler till kaminen, det var rena slarveriet, och tänk att något sånt här ska hända innan han skaffar ett är ju inte klokt.
Igår ringde han mig igen och berättade att han var på väg in till akuten med dottern. Hans flickvän har gått och burit på dottern, ramlat och då landat på dotterns ben. Hon ficl en spricka och ska nu gå med gips i 3-4 veckor. Min lilla älskling. Jag var med inne på sjukhuset när hon blev gipsad men eftersom det är hans helg och vi bestämt att hon ska vara hos honom över nyår så lät jag henne åka med honom igen, vilket jag nu ångrar bittert. Hon blev så ledsen när hon skulle åka ifrån mig. Men jag ville inte starta något bråk och och synnerhet inte framför dottern.
Jag har bett om att få hem henne tidigare, alternativt att jag åker och hämtar henne idag eller imorgon. Vill verkligen ha hem min lilla flicka, men han vägrar! Han blånekar totalt. Jag har ensam vårdnad. Någon som vet vad jag kan göra? Kan jag bara åka och hämta hem henne?