• Momalicious

    någon som planerar syskon 2016/2017?

    Hej! Jag läser till sjuksköterska och är färdig januari 2016. Vi har en treårig son född december 2010 och längtar tills vi ska skaffa syskon åt honom! Jag vill dock vara klar med min utbildning och ha hunnit jobba ett tag innan nummer två kommer, så vår förhoppning är att bli gravida under 2016 och få en bebis hösten 2016 eller någon gång under 2017.

    Är det någon annan som redan vet att de väntar med syskon i några år får ni gärna hänga på här. Här kan vi prata om längtan efter barn och så småningom våra försök att bli gravida och våra graviditeter.


    Pojke 2010
  • Svar på tråden någon som planerar syskon 2016/2017?
  • jyns00
    LyCKa55 skrev 2016-10-15 21:03:10 följande:
    Okej:) Det går frammåt:) När har du BF? Februari? Jag har BF 9dec
    Oj! Det är snart :D jag har BF 5 mars!
  • LyCKa55
    jyns00 skrev 2016-10-15 21:14:39 följande:

    Oj! Det är snart :D jag har BF 5 mars!


    Ja ganska. Fast det känns bra segt nu. Ska jobba till 18november.... ångrar det nu när jag börjar få foglossning o ont i ryggen
  • LyCKa55
    Sus90 skrev 2016-10-19 18:21:27 följande:

    Jag har plussat :) Är i v.19 nu, bf 16/3


    Va roligt!:) Grattis!
  • LyCKa55

    Vet inte om någon tittar in här ens men vi fick en son den 16december som nu alltså är straxt över en vecka gammal:) Söt o snäll men äter VÄLDIGT mycket o ofta. Känns som tiden inte räcker till när man han en storebror att ta hand om också. Och sitter fast med amning hela tiden. Men det blir nog bättre när han blir lite större.

  • Snultan

    Grattis till sonen! Hur funkar det nu när ni hunnit landa lite med att ha två barn?

    Här hoppas jag på en favorit i repris. Tog ut min spiral i november och första ägglossningen blev det inget på så nu hoppas jag på den andra vilket är nästa vecka. Då blir det oktober bebis precis som förra gången.

    Håller tummarna!


    Matheus 131002!
  • LyCKa55
    Snultan skrev 2017-01-12 09:14:59 följande:

    Grattis till sonen! Hur funkar det nu när ni hunnit landa lite med att ha två barn?

    Här hoppas jag på en favorit i repris. Tog ut min spiral i november och första ägglossningen blev det inget på så nu hoppas jag på den andra vilket är nästa vecka. Då blir det oktober bebis precis som förra gången.

    Håller tummarna!


    Hej! Var länge sen jag va inne här nu:)

    Jo det går bra. Första månaden va hektisk o det va tufft att komma in i allt men nu går det som på räls. Inga problem alls med två. Är nog innan amningen kommit igång o man fått rutin på det som det känns tufft. Sen har ju vi varit sjuka i princip sen lillebror kom i december. Magsjuka två ggr, en jätteförkylning som resulterade i en vecka med hög feber för storebror + hosta, jag fick feber och hosta och lillebror fick RS-virus så vi var inlagda på barn i 5dagar med sondmatning och syrgas. Det var ett helvete kan jag säga. Det värsta jag varit med om! Nu har storebror inte varit på dagis på ca 4veckor då vi inte orkar eller vill riskera mer sjukdom.

    Så kul Snultan! Hur har det gått?:)
  • Snultan
    LyCKa55 skrev 2017-03-19 07:35:47 följande:

    Hej! Var länge sen jag va inne här nu:)

    Jo det går bra. Första månaden va hektisk o det va tufft att komma in i allt men nu går det som på räls. Inga problem alls med två. Är nog innan amningen kommit igång o man fått rutin på det som det känns tufft. Sen har ju vi varit sjuka i princip sen lillebror kom i december. Magsjuka två ggr, en jätteförkylning som resulterade i en vecka med hög feber för storebror + hosta, jag fick feber och hosta och lillebror fick RS-virus så vi var inlagda på barn i 5dagar med sondmatning och syrgas. Det var ett helvete kan jag säga. Det värsta jag varit med om! Nu har storebror inte varit på dagis på ca 4veckor då vi inte orkar eller vill riskera mer sjukdom.

    Så kul Snultan! Hur har det gått?:)


    Kul att höras :) vad skönt att ni äntligen fått bukt på livet med två barn. Kan tänka mig det tar ett tag innan man kommer in i det. Hemskt med alla sjukdomar :/ så svårt att skydda dom små.

    Här kämpar vi på. Vi är inne på fjärde försöket nu, inväntar bim och hoppas såå att det tagit sig denna gång.
    Matheus 131002!
  • Snultan

    De vart mens för mig så inget syskon ännu.

    Nu har vi försökt i 4 månader och jag var ganska naiv från början och trodde det skulle ta sig lika snabbt som med sonen. Nu har jag förstått att det kan ta tid. Jag hoppas såklart inte att vi ska behöva vänta så mycket längre men jag känner att jag behöver en mer neutral inställning.

    Helst skippar vi bebis i december (bf hade blivir runt 25:e) av olika anledningar men jag tänker också såhär: tar det sig så tar det sig. Jag kommer dock inte känna efter och testa och hänga på fl varje dag för jag tror det skadar mer än det hjälper. Kroppen känner ju av stress och det är mkt annat som händer nu i livet. Det får väl ta den tid det tar då, ske när de sker.

    Vi skyddar oss inte och sexar när vi känner för det så får vi se. Men sen i maj vill jag nog ha lite koll på när äl inträffar igen men ska försöka att inte gå bananas..


    Matheus 131002!
  • jjeessiicahh

    Åh jag hoppar in! Fick en tös i juli 2016 och vi planerar nu ett syskon. Tog ut pringen i söndags och har ny fått mens, hoppas det går lika fort att bli gravid som första gången. Tog en månad så var jag gravid.

  • Snultan

    Det hoppades jag också. Förra gången blev jag också gravid på första försöket. Nu är vi inne på 5:e försöket...

    Hoppas det går bättre för dig!


    Matheus 131002!
  • jjeessiicahh
    Snultan skrev 2017-04-12 07:55:33 följande:

    Det hoppades jag också. Förra gången blev jag också gravid på första försöket. Nu är vi inne på 5:e försöket...

    Hoppas det går bättre för dig!


    Matheus 131002!
    Ååh, det är nog inte så lätt som man tror bara för att det gick så fort första gången! Kommer bli så besviken om jag inte blir det :(
  • Snultan
    jjeessiicahh skrev 2017-04-12 09:53:06 följande:

    Ååh, det är nog inte så lätt som man tror bara för att det gick så fort första gången! Kommer bli så besviken om jag inte blir det :(


    Ja eller så är de det. Man vet verkligen inte så himla olika för olika. Trodde verkligen inte de skulle va såhär segt.. men..
    Matheus 131002!
  • Snultan

    GRAVID!!! =D Äntligen!!! 9 månader tog det denna gången. Är så glad!!


    Matheus 131002!
Svar på tråden någon som planerar syskon 2016/2017?