• LyCKa55

    någon som planerar syskon 2016/2017?

    Här är en till som redan är sugen på ett syskon:)

    Jag sa och skrek under förlossningen att jag aldrig ska skaffa fler barn men redan nu tänker jag på det:) Sonen är nu 2månader. Det ligger ju en bit fram i tiden och är inte bestämt alls när, beror på hir det utvecklar sig med honom och hur han är. Är han ett lätt barn blir det nog tätare än om han blir vild av sig.

    Egentligen borde man ju stanna upp o njuta av sonen, vilket jag ju självklart gör, men jag kan inte släppa tankarna på ett syskon till honom. När man ser tillbaka på processen att bli gravid, vara gravid och få barn så känns det så häftigt och man vill göra om det. Trots all smärta o oro osv. Man är lite knasig:)

  • LyCKa55

    Jag vill börja typ nu men sambon vill vänta. Skulle vilja ha i slutet av 2016 men har väl börjat ställa in mig på att börja till sommaren kanske.

    Sonen blir 2 i april. Skulle vilja att han får ett syskon innan han blir 3 så att det är relativt nära i ålder. Problemet är bara att sambon jobbar borta i veckorna o vet inte när han kommer tillbaka hit igen. Beror på jobbmöjligheterna

  • LyCKa55

    Verkar inte va så aktivt här men jag tycker den här tråden passar mig i nuläget så försöker:)

    Nu har vi pratat mera om försök. Det skedde en lite olycka nu i februari så jag trodde jag va gravid nu men tyvärr inte. Dock fick det oss att längtaer,framför allt att det fick sambon att vilja mera.

    Vi har pratat lite om april nu som startmånad:) Vill inte ha en decemberbebis om jag kan välja.

    Sambon jobbar just nu borta i veckorna så vi kan ha svårt att procka rätt dag men planen är att han ska flytta tillbaka snart(ev nytt jobb på g:)

  • LyCKa55
    Emmask skrev 2016-03-07 12:54:50 följande:

    Hej! Vi börjar också i april :) hänger även i en grupp som heter "Någon som börja försöka i maj?" När har du ägglossning? Är du rädd att det ska bli ett mellandagsbarn?


    Hej! Okej, vad kul:) Enligt min app är det runt den 16:e. Så det borde inte va nån större risk för det. Min son är född på Bf+2. Klart man lär bli lite nojjig för det men det tror jag inte. Är inte ens säkert det funkar på första försöket, även om jag hoppas det. Det gick på första förra gången.

    Såg att du också har barn innan. Men det stod "Gravid" på din status. Antar att du bara inte ändrat?
  • LyCKa55
    Snultan skrev 2016-03-07 19:06:35 följande:

    Men heeeej! Kul att se dig här. Vet inte om du minns mig men vi pratade en del när vi försökte/var gravida förra gången.

    Kul med syskon försök, å så snart :)

    Jag har spiral men tar ut den efter sommaren så då kör vi :)


    Heej!:) Ja jag såg att du skrivit innan:) Kul som sagt att vi har samma tankar igen, ungefär iaf.

    Ja det ska bli jättekul, fast snart tycker jag inte det är. Hade gärna haft syskon snart. Jag ville gärna ha 2år emellan. Men ibland blir det inte som man tänkt sig. Man är ju två liksom. Är faktiskt förvånad att sambon vill nu. Och jätteglad förstås:)

    Fick du en son med?
  • LyCKa55
    Emmask skrev 2016-03-07 20:50:00 följande:

    Nej har nog bara missat att ändra. Har ett barn fött hösten -14. Känns nyss på sätt och vis. Har ägglossning den sjätte och känner mig lite tveksam angörande årsskiftet, men kan inte hålla mig mer.


    Okej, ja det är inte jättelänge sedan. Då är ditt barn ca 6mån yngre än mitt
  • LyCKa55
    Snultan skrev 2016-03-08 15:28:35 följande:

    Menade mer att de är snart ni börjar försöka :) fast jag förstår vad du menar. Jag dock var lite osäker på om jag/vi ville ha fler barn men de senaste månaderna har längtan och tankarna kommit :)

    Yepp fick en son. Han är 2.5 snart. Så han kommer va typ 4 om det blir som planerat. Tycker jag dock är bra även om jag nog velat ha 3 år emellan. Inte mindre iaf. Så de blir bra iaf.


    Okej,då missförstod jag;)

    Aha. Nej jag har alltid velat ha 3barn men nu har jag nog börjat känna att 2 räcker. Men jag ville ha rätt tätt. Det skiljer ca 2,5år mellan mig o min ena bror o vi har haft mycket utbyte av varandra. Har kännt att det är en bra åldersskillnad. Om vi skulle plussa på nåt av de första försöken får ju sonen syskon innan han blir 3. Så jag hoppas på det:) Sen är jag ju glad att det blir syskon över huvudtaget såklart men om man får önska
  • LyCKa55
    Snultan skrev 2016-03-11 09:25:53 följande:

    Det låter bra :) hoppas det tar sig snabbt!

    Det ultimata som jag tycker är om det hade blivit bf i slutet på juni/början på juli nästa år. Då har jag hunnit jobba 6 månader efter examen och min sambo tar examen i juli så då kan han ta lite ledigt innan han börjar jobba. Dessutom pratar vi om att flytta till Sthlm och då hade det passat i augusti/september när sambon ska börja nytt jobb.

    Vilket betyder att vi bör bli gravida i oktober typ. Men tänker att jag tar ut spiralen lite tidigare, man kan ju inte planera in i minsta detalj.

    Har ni några andra planer förutom syskonförsökett?


    Okej, nej man kan ju inte planera allt.

    Jo då. Sambon har veckopendlat nu ett par månader så han håller på o förhandlar om nytt jobb närmare så han kan bo hemma i veckorna igen som vanligt. Det avgör ju lite såklart. Skulle han inte få det jobbet(vilket i princip är klart) så får vi ju vänta men annars ska vi börja försöka som planerat.

    Sen tittar vi på hus sen typ ett år tillbaka. Nu vet vi mer exakt vart vi vill bo. Bara väntar på rätt hus. Och flyttar han tillbaka snart så måste vi skaffa en till bil. Lite större kombi, typ V70 är det tänkt. Så jo, planer finns allt
  • LyCKa55
    Emmask skrev 2016-03-12 16:53:41 följande:

    Åh det är så surt när man hittat sitt område. Vi hade hittat vårt och var i v 12 när ett hus dök upp. Vi var måna om att ha renoverat klart innan barnet kom så vi busade upp det mer än vi annars hade gjort. Sedan dess, två år sedan, har det bara varit ett hus ute i vårt område och det gick för 400 000 mer än vi gav, och då spräckte vi ändå taket i området, men jag kan ändå känna att vi köpte huset på ganska tokiga grunder. Jag hade svurit på att inte vara en av alla kvinnor som sitter på banken med gravidmage :) Samtidigt hade vi annars inte bott i det område där vi vill bo, radhus, bilfri gård med många barn, hyfsat nära jobb och butiker, grönområden.


    Ja det är segt att vänta. Förra året fanns det hur många hus som helst i området. Nu inte ett enda... Här är husen rätt billiga iaf. Typ max 900 000:-. Litet samhälla på landet. I princip där jag är uppväxt.

    Vi hade tittat på hus även om vi inte hade planerat barn nu. Har varit sugna på det länge. Vill inte att sonen ska växa upp i lägenhet o i stan. Sen känner jag mig instängd i lägenhet. Ville egentligen aldrig bo så men det blir ju alltid några år iaf. Nu är det väl 8år iaf. Börjar bli trött på det.
  • LyCKa55

    Sambon fick jobbet och kommer äntligen komma hem igen i veckorna också!!:) Såå skönt!

    Nu i helgen sa han att vi kunde skippa skydd o börja när han får jobbet(vi visste att det skulle va i början av veckan om de kunde komma överens om lön o vilkor).

    Nu funderar jag på om vi ska börja nu i mars. Samtidigt har jag lite funderingar på vad jag tycker om att få ett decemberbarn. Är inte direkt min dröm. Samtidigt vill jag börja, för man vet ju inte hur lång tid det kan ta. Sist gick det på första försöket. Men nu är han bara hemma i helgerna så att pricka kräver ju lite...

Svar på tråden någon som planerar syskon 2016/2017?