FiiiiiA skrev 2013-11-01 02:14:51 följande:
Ååh tack så jätte mycket ja all peppning behövs. Jag äter ju lchf har varit så trött på det nu länge tycker att det är skit svårt att komma på middagar . Så har jag alltid gått runt å tyckt men kan ingen komma på att göra lchf matkassar har ju inte ens sett eller hört nått om de. Men för några dagar sedan hittade jag rätt många ställen som man kunde köpa lchf matkassar av. Faktist inte alls dyrt. Jag ger mer i månaden än vad dom kassarna kostar så detta är ett måste för mig å prova. ;)
Vad smart. Ibland tryter fantasin verkligen, jag åt ganska enformigt egentligen men det var gott och jag blev mätt så jag orkade inte hitta på något annat :)
Men jag ska nog också testa lchfkasse efter förlossningen, tänkte återgå till lchf då. Äter kolhydrater nu igen och kroppen tar stryk men illamåendet sätter käppar i hjulet för mig.
linnn89 skrev 2013-11-01 02:20:08 följande:
Att tappa 22 kg på 4 månader är ju jätte bra.. Denna metod vågar jag inte in på. Det blir ganska svårt att endast laga mat till mig själv.. Familjen då? Men önskade jag kunde prova..
Jag rasade verkligen i början, sen lugnade det ned sig som tur var.
Byt ut margarin mot riktigt smör och ät inte kolhydraterna som du serverar familjen. Äter de spagetti och köttfärssås så kan du äta strimlad vitkål t ex till köttfärssåsen istället. Ät några blomkålsbuketter istället för potatis, gör såsen utan mjöl eller maizena. Man kan reda med till exempel philadelphiaost istället. Eller så gör du såsen som vanligt och äter istället lite kryddsmör till din mat. Gör du en rulle kryddsmör så funkar det jättebra att förvara i frysen, skär i bitar och plasta in bara.
Man behöver ju inte äta så väldigt strikt, man kan ju dra ner på kolhydraterna bara och det kommer man ganska långt på. Då blir det ju inte så jättekomplicerat med tanke på familjen heller :)