• FiiiiiA

För oss som kämpar att gå ner i vikt för att bli gravid

Hej Jag är en tjej på 22 år och har pcos och mycket överviktig. Drömmen för mig är att jag å min sambo ska skaffa barn. Har varit många gånger hos gyn som säger att jag ska gå ner i vikt. Har alltid blivit ledsen och nästan vräkt mig i mer onyttigheter. Men nu var vi där igen i augusti , fick som vanligt svaret igen GÅ NER I VIKT. Sen kom det mest snälla som jag har viljat höra för länge sedan. Om du går ner 16kilo så kommer vi hjälpa dej så du får pergotime efter det. Det gav mig en stor kick i baken och jag har kämpat nu som en dåre. Sen i september när jag börja med lchf dieten och två timmars promenad har jag faktist gått ner rätt mycket. Start vikten var 89kg och nu väger jag 82kg. Hoppas någon vill följa min tråd här och kämpa med vikten och väntan på det efterlängtade plusset ;)

• Svar på tråden För oss som kämpar att gå ner i vikt för att bli gravid
  • FiiiiiA

Vad kul att du vill följas åt :) Jag fick också metformin för ett år sedan men fick sluta med den efter två veckor då min mage inte tyckte om den. Kunde inte ens gå utanför dörren för jag var tvungen att sitta på toa hela dagarna:/ jag har ägglossning kanske bara några gånger om året så det är ju jätte jobbigt att inte veta när. Men som sakt ska ju få pergotime när jag har nått mål vikten. Som jag hoppas på att jag får i slutet på november. Så nu blir det full träning fram tills dess. Vad tråkigt att höra att det slutade i ma för dej :( men får hoppas på en bättre lycka nästa gång:)

• FiiiiiA

Vad roligt att ni vill följas åt :) Det är inget roligt alls med denna pcos. Men det är bara att kämpa på tyvärr :/ jätte jobbigt är det när man kommer i sådana svackor man mår dåligt hela tiden men känner dig extra värdelösare. Men nu är det allt våran tur tjejer på med jogging brallor och ut å gå :) vi ska och kommer att lyckas med detta:) varat pluss kommer snaart :) Igår hände det en grej är jätte oroligt över detta. Jag äter provera för att få mens. Har ätit det i två månader. onsdagen den 18 september tog jag provera fram tills fredagen 27 september. Fick min mens söndagen 29 september och slutade söndagen den 6 november. Nu en vecka senare får jag min mens igen ????? Vad är detta jag ska ju inte ha min mens förens om två veckor? Varför blir det så??

• FiiiiiA

Stort grattis till dej vitsvart:) vad roligt att få höra man känner genast mer hopp :)

• FiiiiiA

Hej det var ett några veckor sedan man var här inne hur har det gått för er alla någon som har gått ner i vikt eller har fått ett pluss ?

• FiiiiiA

Jag har också gått ner i vikt såg min underbara 7a idag. När jag började vägde jag 89 och nu idag väger jag 79,9 så jävla glad :) hoppas det går framåt nu för er andra . Vi kommer att klara detta :) kämpa på. Skriv gärna hur mycket ni har gått ner i vikt. Jag väger in mej på måndagar men ibland kan man inte låta bli att tjuvkika ;) (som idag hihi ) massa styrke kramar till er andra

• FiiiiiA

Ååh tack så jätte mycket ja all peppning behövs. Jag äter ju lchf har varit så trött på det nu länge tycker att det är skit svårt att komma på middagar . Så har jag alltid gått runt å tyckt men kan ingen komma på att göra lchf matkassar har ju inte ens sett eller hört nått om de. Men för några dagar sedan hittade jag rätt många ställen som man kunde köpa lchf matkassar av. Faktist inte alls dyrt. Jag ger mer i månaden än vad dom kassarna kostar så detta är ett måste för mig å prova. ;)

• FiiiiiA

Har gått upp lite ivikt nu efter helgens godsaker men jag slutar inte att kämpa för det. Har nu kvar 5 kilo kvar till vårat målvikt sedan får jag börja med pergo time. Jag har ju kört med lchf i flera månader. Jag har nu gått å blivit riktig kräsen. Förr har jag älskat potatis å pasta men nu är det verkligen inte gott längre. Nu älskar jag lchf å kan inte tänka mig utan den så underbart god förutom att man är så ide lös på vad man ska laga Är det någon som har plussat än??

Svar på tråden För oss som kämpar att gå ner i vikt för att bli gravid