• MrsTS

    PCOS och PMDS - Önskar råd för att må BÄTTRE samt öka fertiliteten

    Någon med erfarenhet av detta? Vad har ni prövat? Något som givit resultat?

  • Svar på tråden PCOS och PMDS - Önskar råd för att må BÄTTRE samt öka fertiliteten
  • Jag är bara jag

    Pyridoxin kan lindra pms och det kan munkpeppar också. AC kan dessutom förbättra fertiliteten,men det är ju inte givet för det beror ju på vad grundfelet är. D-vitamin är allmänt bra,kan även påverka fertiliteten,e-vitamin också.

  • MrsTS

    Man kanske skulle våga sig på ett försök med munkpeppar och multivitamin. Vill helst inte ta några antidepressiva mediciner som jag hört kan hjälpa mot pms. Vet du om man kan börja med munkpeppar när som i cykeln och om det är något man tar varje dag?

  • Jag är bara jag

    Om man planerar barn ska man inte äta munkpeppar efter äl,men annars går den ta jämt. Antingen ett piller per dag eller såna där droppar. Multivitamin har alldeles för låg halt av både d-och e-vitamin så det är bättre köpa separat.

  • MrsTS

    Ok, jag förstår. Tack snälla för infon! :) Då ska jag pröva munkpeppar samt vitamin d och e. Problemet är bara att veta när man har ÄL när man har så oregelbunden mens som jag. Man får väl helt enkelt ladda upp med tester:)

  • Jag är bara jag

    Inte omöjligt ac ger dig tydligare och tidigare äl-har hänt förr! Glad Tyvärr har ac gett mig väldigt ömma bröst veckan före mens,men det lindras av pyridoxin och båda det och ac lindrar övrig pms. Allt är värt prova nån gång dock.

  • MamaSniff

    Jag har pcos och har precis påbörjat en akupunkturbehandling. Jag kan verkligen rekommendera dig att testa det, det kan underlätta vid PMS också. Hittills har min mensblödning normaliserats och det verkar som att jag kommer att ha ägglossning den här cykeln. Fantastiskt ifall det blir så för jag har inte haft ägglossning på ett och ett halvt år.

  • Sarasalim

    För PCOS skulle jag säga sätta om kosten så jag balansera min blodsocker - fick jättebra med tips från Ovulai PCOS-appen!

Svar på tråden PCOS och PMDS - Önskar råd för att må BÄTTRE samt öka fertiliteten