• Anonym (Molly)

Vi anonyma PCO/-S:are..

Det finns flera PCO/-S-trådar, men jag kände att jag ville starta en ny sådan, där vi användare kan vara anonyma. Orsakerna kan vara flera, i mitt fall vill jag helt enkelt inte visa för internetvärlden att vi försöker få barn och har svårt för det. 

Vi har försökt att få barn i över 2½ år nu och har äntligen valt att starta en utredning.. Jag vet att jag har PCO (men har ett barn sedan tidigare), vi har lämnat in tester och ska på vår första träff på Kvinnokliniken nu i september. Är väldigt spänd av förväntan..

Välkomna!  

• Svar på tråden Vi anonyma PCO/-S:are..
  • Anonym (Molly)
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-09-04 20:29:39 följande:
    Hej
    Får man vara med även om jag bara är halvt anonym? 
    Klart du får!   
  • Anonym (Molly)

Vi har varit till Kvinnokliniken nu. Vi börjar med Pergotime fr.o.m. nästa mens!  

• Anonym (PCO)

Hej,

Vill bara säga att jag har blivit gravid trots PCO. Jag tappade 13 kg och då blev min cykel regelbunden igen, och jag kunde bli gravid. Innan det hade jag inte en chans.

Lycka till alla här inne! Ps, Viktväktarna är awesome. =)

• Anonym (Jonna)
    Anonym (Molly) skrev 2013-09-06 12:53:22 följande:
    Vi har varit till Kvinnokliniken nu. Vi börjar med Pergotime fr.o.m. nästa mens!  
    Åh vad spännande! Vi har satt nästa maj som gräns, har vi inte blivit gravida utan hjälp då så testar vi Pergotime igen.

Primoluten gjorde sitt jobb så jag är i slutet av mensen. Nu följer den nervösa väntan på en eventuell ägglossning.  Jag har gått ner nästan 10kg på två månader, så jag hoppas att det hjälper kroppen att komma igång som det har gjort innan.
  • Anonym (barnlängtan)

Jag fick tipset av en annan här på familjeliv att testa en kräm som heter ProgesterAll. Började läsa en del om den och det är många PCO:are med både övervikt och oregelbunden mens om har fått små mirakel bara några månader efter att ha testat krämen. Krämen sätter igång ägglossningen och därmed blir det ju lättare att bli gravid.

Har klickat hem krämen så ska börja med den så fort den kommer i brevlådan :)

• Anonym (Molly)
    Anonym (Jonna) skrev 2013-09-06 14:21:04 följande:
    Åh vad spännande! Vi har satt nästa maj som gräns, har vi inte blivit gravida utan hjälp då så testar vi Pergotime igen.

Primoluten gjorde sitt jobb så jag är i slutet av mensen. Nu följer den nervösa väntan på en eventuell ägglossning.  Jag har gått ner nästan 10kg på två månader, så jag hoppas att det hjälper kroppen att komma igång som det har gjort innan.
    Ska börja med Provera om några dagar (som primoluten) så mensen kommer i slutet av månaden. Sedan startar vi med Pergotime, så en ägglossning beräknas till miten av oktober. Kan knappt vänta! 

Jag håller tummarna för att du får en ägglossning nu.. Stenhårt.
    Anonym (barnlängtan) skrev 2013-09-08 07:40:23 följande:
    Jag fick tipset av en annan här på familjeliv att testa en kräm som heter ProgesterAll. Började läsa en del om den och det är många PCO:are med både övervikt och oregelbunden mens om har fått små mirakel bara några månader efter att ha testat krämen. Krämen sätter igång ägglossningen och därmed blir det ju lättare att bli gravid.

Har klickat hem krämen så ska börja med den så fort den kommer i brevlådan :)
    Hur går det till? *nyfiken*

• Anonym (barnlängtan)
    Anonym (Molly) skrev 2013-09-09 12:03:23 följande:
    Ska börja med Provera om några dagar (som primoluten) så mensen kommer i slutet av månaden. Sedan startar vi med Pergotime, så en ägglossning beräknas till miten av oktober. Kan knappt vänta! 

Jag håller tummarna för att du får en ägglossning nu.. Stenhårt.

Hur går det till? *nyfiken*

Googla på progesterall. Finns en massa information om det :)
  • LängtansBlåaBlomma
    Anonym (PCO) skrev 2013-09-06 12:57:47 följande:
    Hej,

Vill bara säga att jag har blivit gravid trots PCO. Jag tappade 13 kg och då blev min cykel regelbunden igen, och jag kunde bli gravid. Innan det hade jag inte en chans.

Lycka till alla här inne! Ps, Viktväktarna är awesome. =)
    Vad vägde du efter nedgången?
  • Anonym (Molly)

Nu har jag tagit min sista Proveratablett. Blir att vänta på mens nu, sen startar vi vår första Pergotimekur!  

• LängtansBlåaBlomma
    Vad kul, Hoppas (Molly) skrev 2013-09-23 10:49:19 följande:
    Nu har jag tagit min sista Proveratablett. Blir att vänta på mens nu, sen startar vi vår första Pergotimekur!  
    Vad kul. Hoppas det funkar!
  • Anonym (Jonna)

Hur går det för er flickor?

Jag kämpar på med vikten, jag har gått ner 15kg nu. Behöver gå ner 12kg till för att nå vikten jag hade innan min förra graviditet.

På fertilitetsfronten har det inte hänt ett dugg. Jag fick mens efter min Primolut-kur men trots viktnedgången så fick jag varken ägglossning eller mens.
    Jag var hos läkaren i början av november och han tyckte att det var dumt att vänta så han skrev ut Primolut och Pergotime. Jag tog Pergotime innan min första föddes och då funkade det inte och jag är rent ut sagt skitnervös för att det inte ska fungera nu heller.

• Anonym (Molly)

Första kuren tog för bra. Jag hade fem äggblåsor och vi fick sexförbud. Mensen kom och därefter fick jag börja med en halvkur. Igår fick jag utslag på ägglossningsstickan, så vi lyssnar på läkarens råd och har (och har haft) samlag varannan dag! Funderar dock på om vi ska försöka idag också.. (fast vi eg. ska vänta till imorgon, med varannan dag-taktikten)

Håll tummarna nu!  

• Anonym (Molly)
    Anonym (Jonna) skrev 2013-11-12 21:32:10 följande:
    Hur går det för er flickor?

Jag kämpar på med vikten, jag har gått ner 15kg nu. Behöver gå ner 12kg till för att nå vikten jag hade innan min förra graviditet.

På fertilitetsfronten har det inte hänt ett dugg. Jag fick mens efter min Primolut-kur men trots viktnedgången så fick jag varken ägglossning eller mens.
    Jag var hos läkaren i början av november och han tyckte att det var dumt att vänta så han skrev ut Primolut och Pergotime. Jag tog Pergotime innan min första föddes och då funkade det inte och jag är rent ut sagt skitnervös för att det inte ska fungera nu heller.
    Håller tummarna för dig. Bra kämpat med vikten!
Svar på tråden Vi anonyma PCO/-S:are..