• Anonym (Jonna)

Vi anonyma PCO/-S:are..

Här hänger jag gärna på.
    Jag har pcos, och många symtom tyvärr. Bland annat övervikt, diabetes, oregelbunden mens och väldigt sällan ägglossning.
    Trots det har jag två mirakelpojkar hemma, men nu vill vi gärna ha ett tredje mirakel. Tyvärr vägrar min mens att komma så just nu tar jag primolut för att få igång den.
    Samtidigt försöker jag att gå ner i vikt för jag vet av erfarenhet att om jag väger mindre än jag gör nu så kan jag få ägglossning.

• Anonym (Jonna)
    Anonym (Greta) skrev 2013-08-28 01:52:24 följande:
    Jag har PCOS och vi försökte i 4år. Jag märkte att när jag åt efter LCHF så började mensen komma mer regelbundet och nu har jag en liten piga på 3 mån :). Rekommenderar inte LCHF själv, men har hört att PCOS påverkar insulinet och äter man mindre socker så kanske det hjälper.
    Pcos både påverkar och påverkas av insulinet. Så du har helt rätt i att det är vettigt för oss med pcos att dra ner rejält på sockret, och att minska på snabba kolhydrater över lag.

Jag tipsar om den här föreläsningen om pcos; media.medfarm.uu.se/play/video/331&video=1
    Den gör att man förstår himla mycket mer om sig själv och sin kropp. Se båda delarna om ni orkar.
  • Anonym (Jonna)

Alla är välkomna, anonyma som halvanonyma. Eller oanonyma för den delen.
    Kampen mot pcos är tuff, vi behöver allt stöd vi kan få av varandra.

• Anonym (Jonna)
    Anonym (Molly) skrev 2013-09-06 12:53:22 följande:
    Vi har varit till Kvinnokliniken nu. Vi börjar med Pergotime fr.o.m. nästa mens!  
    Åh vad spännande! Vi har satt nästa maj som gräns, har vi inte blivit gravida utan hjälp då så testar vi Pergotime igen.

Primoluten gjorde sitt jobb så jag är i slutet av mensen. Nu följer den nervösa väntan på en eventuell ägglossning.  Jag har gått ner nästan 10kg på två månader, så jag hoppas att det hjälper kroppen att komma igång som det har gjort innan.
  • Anonym (Jonna)

Hur går det för er flickor?

Jag kämpar på med vikten, jag har gått ner 15kg nu. Behöver gå ner 12kg till för att nå vikten jag hade innan min förra graviditet.

På fertilitetsfronten har det inte hänt ett dugg. Jag fick mens efter min Primolut-kur men trots viktnedgången så fick jag varken ägglossning eller mens.
    Jag var hos läkaren i början av november och han tyckte att det var dumt att vänta så han skrev ut Primolut och Pergotime. Jag tog Pergotime innan min första föddes och då funkade det inte och jag är rent ut sagt skitnervös för att det inte ska fungera nu heller.

Svar på tråden Vi anonyma PCO/-S:are..