• Midnight

Är abort en big deal?!

Min fråga är hur ni ser på abort fram till v18? I första hand under ett sent skede fram till v18.

Vissa anser att en abort är en stor och tung fråga som kan vara svår att leva med och vissa tar abort med en klackspark. Vad tycker du?

Jag vet att svarsalternativen är ganska stränga i ordvalet men välj det som ligger närmast er åsikt.

Mamma till en ängel
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är abort en big deal?!
  • Insatt
    Midnight skrev 2013-07-05 19:00:44 följande:
    Ja alltså jag menar att jag var inte ute efter att vi ska döma varandra för våra val utan jag ville bara få en bild av hur samhället ser på själva allvalighetsgraden av en abort. Det är ju som du säger ett ingrepp i kroppen. Medan vissa menar på att det inte är så farligt och mest tar det med en klackspark. Många män resonerar till exempel så. Att dom ser bara faktumet att de själva slipper bli pappa men dom ser inte faktumet att kvinnan faktiskt utsätter sig för en risk i och med en abort.
    Mamma till en ängel

Ja de skiter väl jävligt mycket i om kvinnan skulle t.ex. få problem med fertiliteten efter abort.
  • keron

Jag är kvinna, jag har gjort en abort och ja för mig är det en stor och känslig fråga som inte bör ses som vardagsmat.

People make mistakes. Who made you?
  • Pymsan

Gjorde en abort när jag var 16. Tillsammans med en idiot till kille och blev fullkomligt panikslagen när jag fick bekräftat att jag var gravid. Kände bara lättnad efteråt. Nu, som 33-åring och mamma till en ljuvlig unge, skulle det vara svårt på gränsen till outhärdligt.

• The Fugly

För mig personligen hade det varit en big deal och jag är glad att jag sluppit oönskade graviditeter under min ungdom.

• EstherH

Jag har gjort en abort och för mig var det ingen big deal. Jag var 19 år, arbetslös, outbildad, deprimerad och tillsammans med ett praktarsle. Dessutom mådde jag extremt dåligt av alla hormoner, kräktes dygnet runt och blev inlagd på sjukhus med dropp, så aborten kändes som en frälsning. Idag är jag ganska säker på att jag inte vill ha barn överhuvudtaget.

• Selfish Geene

Jag tycker inte att en medicinsk abort är en big deal, snabbt överstökat och nästintill riskfritt.
    Kirurgisk abort med narkos och sjukhusvistelse känns allt annat än lockande, men när alternativet är att föda ett oönskat barn eller om min hälsa på något sätt äventyras skulle jag inte tveka en sekund att göra även kirurgiska aborter

• Themis
    Selfish Geene skrev 2013-09-17 20:57:34 följande:
    Jag tycker inte att en medicinsk abort är en big deal, snabbt överstökat och nästintill riskfritt.
    Kirurgisk abort med narkos och sjukhusvistelse känns allt annat än lockande, men när alternativet är att föda ett oönskat barn eller om min hälsa på något sätt äventyras skulle jag inte tveka en sekund att göra även kirurgiska aborter
    Jag måste säga att jag tycker precis tvärtom utifrån min erfarenhet.

En tidig kirurgisk abort var verkligen inget att tala om, fit for fight dagen efter.

Medan ett utdraget MA med dysfunktionella tabletter som medförde 6 veckors strulande och ett otal gynkontroller och motstridiga besked från olika gynläkare var ett rent helvete.

Hade jag fått ett nytt MA hade jag KRÄVT kirurgiskt ingrepp för de där eländes tabletterna funkar knappt på mig.
    Whenever you get mad, just think of a Tyrannosaurus rex trying to masturbate. /unknown
  • Pentagram

Jag är man och det är inte upp till mig att avgöra om abort skall vara en big deal eller inte eftersom det inte är jag som genomgår proceduren.

• annca

När jag var yngre, och inte hade egna barn, (På den tiden jag var överygad om att jag aldrig ville ha några ens), ansåg jag att det inte var någon big deal... (Nu har jag iofs inte gjort någon abort, men har en MA i bagaget.)

Idag, då jag har två små och mist en på vägen, och har ett förvånansvärt stort antal par runt omkring mig som inte kan få egna barn, ser jag rätt anolunda på saken...   Skulle jag stå inför en ny graviditet - medicinskt borde jag nämligen inte skaffa fler barn - skulle valet vara otoligt svårt för mig. Känslomässigt. Ren rationellt vet jag vad valet borde vara. Men med hjärtat. Nej.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • DenNamnbitne

Abort är givetvis någonting väldigt stort. Säga vad man vill om abort, men man respekterar ju inte barnets rätt till sin kropp.....

Svar på tråden Är abort en big deal?!