• Solveig og Kosinus

Är era barn lika varann utseendemässigt?

Jag har två barn som är väldigt olika varann utseendemässigt. De är båda en ärlig mix av min man och mig och man ser att de är släkt med oss, men de är väldigt olika varann.

Framförallt 'r de väldigt olika i färgsättningen. Äldste killen ar mörkbruna ögon och brunt rakt går, lillen ar ljust blå ögon och blonda lockar. Jag tycker att det är fascinerande ur olika barn med samma föräldrar kan vara.

Är era barn lika varann?

• Svar på tråden Är era barn lika varann utseendemässigt?
  • lövet2

De är både olika och lika. 3 ljusa och 4 mörka barn är det, men själva anletsdragen och kroppsformen är lika.

• jesslin

De är båda olika och lika kan man säga. Vissa bilder när man tittar har de samma drag. Men stora dottern har alltid varit ljushårigare med mitt nordiska hår medans lillasyster alltid var mer mörkblond med lockar och tjockare hår. Stora dottern har alltid sett lite äldre ut än vad hon är eller så är det för att hon alltid legat ett år fram i tiden gällande talet medans lillasyster utvecklas enligt sin ålder så att säga. Min släkt säger de liknar mig, medans makens släkt tycker de liknar honom mest. De är nog en mix skulle jag själv säga. De har samma pappa. 

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • Flickan och kråkan

Färgmässigt jättelika, utseende mässigt för övrigt väldigt olika. Båda har drag från både mig och sin pappa, men 5-åringen har mer drag från min sida och 4-åringen från sambons sida.

• verkar

Ja, våra tre döttrar är väldigt lika varandra. På bebis kort får jag titta på vilka kläder de har på dig för att se vem som är vem. De är nu 14, 7 och 5år.

• k girl

Nej, en är ljus och blåögd, den andra mörk och brunögd och de har ärvt olika drag. Flicka. är mer lik sin kusin än sin bror faktiskt.

• Gudinnan

Dottern är kopia av mig
    Sonen är kopia av pappan och mig
    Och mini pojken är lik systern sin men också sin pappa vissa dagar och mig vissa dagar och så vissa dagar sin bror   

Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • gbgumman

Mina är jätte olika ansiktsformen med grop i hakan ät det ända som är likt.
    Sonen har min:
    Mun
    Ansiktsform
    Min mans:
    Ögon
    Kropp
    Farfars:
    Hudfärg (mycket pigment)
    Morfars:
    Näsa

Dottern har min:
    Kropp
    Hudfärg (blek)
    Ögon
    Ansiktsform
    Min mans
    Näsa
    Mun
    Mormors:
    Hårfäste

Tror båda fått farmors små fötter.

• Mickan76

Den äldsta och yngsta är blonda, mellanbarnet har rött hår. Alla tre är väldigt lika i ansiktet. De två yngsta är tunna och spinkiga medan den äldsta alltid varit mer stadig i kroppen.

• Loth

Mina två killar syns att de är syskon, den äldste är dock mest lik mig och den yngste är en kopia av pappa i yngre dar. Den ena har lockigt hår och den andre har rakt, annars är de i stort sett lika i övriga drag.

• Herdis

Nej, det är bara färgerna som är lika. De har samma blonda hår (efter mig fast utan det inslag av röda hårstrån som jag har), ljust gråblå ögon med en svart ring runt iris och gult närmast pupillen (pappan och jag har lustigt nog exakt likadana ögon), svarta ögonfransar (efter pappan), blonda ögonbryn (efter mig), mycket svagt olivfärgad hy (mitt emellan pappans svagt olivfärgade och min mycket ljusa o rödlätta hud).

Dotterns ansikte är en blandning av hennes pappas (som har bredare ansikte och näsa och kortare hals än jag) och min farmors (som var same - min dotter fick hennes lite mongoliska mandelformade ögon, som jag inte har). D.v.s - dottern är knappast lik mig alls. Sonen är min pappa upp i dagen - smalt ansikte, finskurna ansiktsben, höga kindben, "gyllene snittet", alla drag välformade och vackra.   

To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize
  • Solveig og Kosinus
    petersson skrev 2013-05-15 06:29:22 följande:

mitt  barn e jättelikt mitt bonusbarn haha Underligt

Haha, min kompis barn är jättelikt sin mormor. Ingen konstigt i det, om det inte vore för att min kompis är adopterad och hennes barn alltså inte biologisk släkt med sin mormor.
  • Herdis
    Solveig og Kosinus skrev 2013-05-16 07:06:50 följande:
    Haha, min kompis barn är jättelikt sin mormor. Ingen konstigt i det, om det inte vore för att min kompis är adopterad och hennes barn alltså inte biologisk släkt med sin mormor.

De tar väl över miner, gester, poser, kroppsspråk, tonfall, sätt att uttrycka sig...
    To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize
  • Bridie

Har en pojke och en flicka son är mkt lika varann i ansiktet även om pojken är lite kraftigare och har mörkblont/rödlätt hår och bruna ögon. Flickan är ljusblond med blå ögon. Igen av dem är dock lik sin pappa som har väldigt mörka drag. Ha ha, oh well antar att mina gener var starkare...

• anyXX

Färgmässigt är de ganska lika. Båda har ljus hår, dottern har blå ögon medan sonens är mer grågröna. Men de har väldigt olika kroppsbyggnad. Vår dotter är smal och nätt, lite som jag, medan vår son är mer bastant bygd, som min man.

flicka 2008 & pojke 2010
  • notice

Kanske svårt att säga då den lilla är så liten än men jag tycker inte att dom är speciellt lika. 

• yellow88

Vi har två killar, storebror fyllde 3 i april och lillebror fyller 2 i augusti så det är nästan 16 månader mellan dem. De har exakt samma hårfärg och ögonfärg, och är ganska syskonlika enligt mig själv.. Folk som träffar dem tycker antningen de är lika som tvillingar eller så tycker de att de inte är något lika alls.. :P

♥ Adrian 10-04-17 ♥ Alfred 11-08-08 ♥ BF 23/7-13 ♥
  • thanisa

De är rätt lika. I varje fall är den person som de är mest lik varandra. Då jag och mannen har väldigt olika färger han från Sydkorea och jag ljusblond så är barnen inte så lik vare sig mig eller mannen men de är ganska lik varandra. De har dock helt olika huvudform där sonen har min och dottern makens. Detta till trots så är de såpass lika att det är svårt att se skillnad på kort när de är lika gamla. Färgmässigt är sonen något mörkare än dottern. Dottern var mellanblond som barn och är nu mörkblond hon har dock kvar att håret är blont och inte mörkbrunt. Sonen har ljusbrunt hår så det är verkligen en blandningen av mitt ljusblonda nästa vita håret och makens svarta hår.

Svar på tråden Är era barn lika varann utseendemässigt?