Inlägg från: Herdis |Visa alla inlägg
  • Herdis

Är era barn lika varann utseendemässigt?

Nej, det är bara färgerna som är lika. De har samma blonda hår (efter mig fast utan det inslag av röda hårstrån som jag har), ljust gråblå ögon med en svart ring runt iris och gult närmast pupillen (pappan och jag har lustigt nog exakt likadana ögon), svarta ögonfransar (efter pappan), blonda ögonbryn (efter mig), mycket svagt olivfärgad hy (mitt emellan pappans svagt olivfärgade och min mycket ljusa o rödlätta hud).

Dotterns ansikte är en blandning av hennes pappas (som har bredare ansikte och näsa och kortare hals än jag) och min farmors (som var same - min dotter fick hennes lite mongoliska mandelformade ögon, som jag inte har). D.v.s - dottern är knappast lik mig alls. Sonen är min pappa upp i dagen - smalt ansikte, finskurna ansiktsben, höga kindben, "gyllene snittet", alla drag välformade och vackra.   

To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize
  • Herdis
    Solveig og Kosinus skrev 2013-05-16 07:06:50 följande:
    Haha, min kompis barn är jättelikt sin mormor. Ingen konstigt i det, om det inte vore för att min kompis är adopterad och hennes barn alltså inte biologisk släkt med sin mormor.

De tar väl över miner, gester, poser, kroppsspråk, tonfall, sätt att uttrycka sig...
    To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize
Svar på tråden Är era barn lika varann utseendemässigt?