• Solveig og Kosinus

Är era barn lika varann utseendemässigt?

Jag har två barn som är väldigt olika varann utseendemässigt. De är båda en ärlig mix av min man och mig och man ser att de är släkt med oss, men de är väldigt olika varann.

Framförallt 'r de väldigt olika i färgsättningen. Äldste killen ar mörkbruna ögon och brunt rakt går, lillen ar ljust blå ögon och blonda lockar. Jag tycker att det är fascinerande ur olika barn med samma föräldrar kan vara.

Är era barn lika varann?

• Svar på tråden Är era barn lika varann utseendemässigt?
  • SIN74

Nej, de är väldigt olika. Dessutom är den ena inte lik oss så mycket utan mera min släkt.

• cosinus

De tre äldsta har varit grymt lika som bebisar, knappt så vi kan skilja dem åt på kort. Sen när de fått hår så har äldsta dottern varit mörkare än killarna. Killarna i sig är lika men tvåan har alltid varit kraftigare än lillebror.

Minstingen, vår lilla fyra, är rätt lik storasyster men mycket mörkare och rundare. Killarna däremot ser jag inte jättelikheter med för hennes del.

Ettan och tvåan är mixer av oss, jag ser drag av oss båda fast på olika sätt. Trean är en kopia av sin far och fyran är jättelik mig som barn.

• Liten elak och intelligent

Ja, de är väldigt lika. Särskilt yngsta och äldsta men alla tre egentligen. Alla är blonda med bruna ögon och har liknande ansiktsdrag. De två yngsta har glasögon och nu verkar det som att äldsta också behöver det.

• Whitetrash86

Jag tycker att mina barn är det. Men jag och mina ena bror är så olika att man inte kan tänka sig att vi ens vore släkt.

• Solveig og Kosinus

Jag och mina bröder är relativt lika varann. Inte extremt, men man ser att vi är släkt i alla fall. Nu är ju mina gossar små, så deras utseende kan ju ändras med tiden. :)

• Vinterankan

Jag tycker mina barn varit väldigt olika varandra som nyfödda men nu när min sambo visade gamla kort på dottern som ettåring så kunde jag inte de om det var hon eller sonen (han har ju ärvt hennes kläder så det är ju lika). Och det känns ju lite konstigt att det är så då dottern är väldigt lik mig och sonen väldigt lik min sambo. Fast vi ser väl båda rätt vanliga ut och har en hel del drag som matchar.

• keron

Tre av dem är lika pappa men blonda och ljushyade, och alltså då lika varandra. En är lik mig och mörkhårig och ganska mörk huden och ser knappt ut att tillhöra syskonskaran Tungan ute De är dock helsyskon.

• SBM

Som små bebisar var flickorna olika varandra i utseende men när vi ser på bilder på när båda var runt året kan vi knappt se skillnad på dom, får skilja dom på kläderna.
    Nu är dom 2 och 4,5 år och man kan tydligt se att dom är systrar även om den ena har spikrakt hår och sen andra är lockig. Dom blir mer och mer lika varandra.
    Båda två är små kopior av mig när jag var liten även om man ser deras pappas drag. När den yngsta var liten var hon en kopia av sin pappa och inte så lik mig, hon har ändrats jätte mycket sedan hon föddes, mer än sin storasyster.

• Dixie

ja, jättelika - och då är det en pojke och en flicka - men jämför man bildern när de är i samma ålder är de mycket lika varandra! min minsta är också lik sina syskon, hon har dock ärvt mina mörkare färger.

Svar på tråden Är era barn lika varann utseendemässigt?