sviken pappa tips inför domstol bodelning
Har ett kraschat samboförhållande under upplösning. Vi har ett litet barn som betyder allt för mig.
Har varit en jobbig resa för mig sen min sambo har beslutat sig för att gå isär.
Jag har varit i chock och i princip gått med på allt, hur vårdnaden skall se ut vart barnet skall gå på dagis att hon får köpa ut mig ur lägenheten. Jag skulle köpa ny lägenhet i hennes hemkommun där vi bor för barnets skull.
Har hela tiden trott att om jag var snäll så kanske saker och ting bättrat sig.
Min sambo har under hela tiden varit rent ut sagt elak mot mig och jag har tagit mycket skit.
För en vecka sen kom det fram att hon varit otrogen en längre tid. Min värld kraschade om möjligt ännu mer.
Samtidigt fick det mig att vakna upp. Varför ska jag behöva flytta som inte bryter upp familjen, varför ska jag behöva anpassa allt till hennes vilja? Jag orkar inte med en flytt psykiskt som det är nu, orkar inte leta efter en lägenhet som jag inte ens vill bo i..
Allt jag vill är att bo kvar i lägenheten och ha min lilla grabb varannan vecka. Komma över allt som hänte och resa mig upp.
För henne finns det inte på kartan att jag bor kvar i lägenheten. Jag funderar därför på att begära bodelning i domstol. Har jag någon chans att vinna som man? Vi köpte lägenheten tillsammans, vi har inga andra barn, båda jobbar relativt nära. Har aldrig vart i domstol, vad ska jag säga och tänka på? Hur avgör man vem som har mest behov om båda har liknande?