Tvångsbanta överviktiga
Läste en tråd här på FL och fick tanken. Man tvångsmatar ju annorektiker. Skulle man inte då lika gärna kunna "tvångsbanta" personer med svår övervikt? Vad säger ni?
Läste en tråd här på FL och fick tanken. Man tvångsmatar ju annorektiker. Skulle man inte då lika gärna kunna "tvångsbanta" personer med svår övervikt? Vad säger ni?
Patienterna på Brookhaven skulle absolut behöva tvingas ändra sin kosthållning. Men där kan man fuska i alla fall. XD
Jag är själv överviktig och är väl medveten om det, så jag ska träffa en kirurg
för att se om jag får göra en Gpg.Jag skäms över att jag är tjock, och skyller en del på mina mediciner
som gör det inte lättare att gå ner i vikt, sen tröstäter jag också tyvärr
jättekul
jo det vet jag att det redan finns, men jag tyckte att tvångsbanta lät så brutalt, därför skrev jag som jag gjorde.
En annan beprövad metod är Vemma Bod-e. Det är drinkar som ställer om kroppen till en fettförbränningsmaskin i kombination med rätt kost. Kosten får man hjälp med av Heidi Powell (Chris Powells fru) via en app som finns att ladda ner i App Store och Google Play.
nja men man kanske borde erbjuda samma sorts matträning som man erbjuder anorektiker , dvs lära sig äta på "rätt" sätt =)
Inte tvångsvård men jag har lekt med tanken att starta ett vikthem på samma sätt som avgiftningsklinik, dvs att du skriver in dig med friskrivning och sen blir du inte utsläppt igen förrän doktorn bedömer att du kan fungera.
Och i detta fallet så skulle man då själv sätta sin utskrivningsvikt och man släpps inte ut förrän man har uppnått den.
Kan undras om det vore en affärsidé...?
Jag förstår självklart att det inte är möjligt. Men jag tycker att det är en intressant tanke bara. Annorektiska ska självklart tvångsmatas men tjocka människor får vara som de är för de får inte kritiseras. Jag menar alltså rejält feta människor. Inte normala människor med lite hull.
eller kan det möjligtvis vara så att man har ett beroende som man har svårt att hålla tillbaka?
Själv tycker jag att det är en ganska intressant tanke att på något sätt kunna bespara oss andra normalbegåvade från alla andra idioter och begåvningshandikappade
Jag tänkte man kunde tvångsinternera dem någonstans, så man slapp se och höra dem
Island bör man kunna köpa jävligt billigt i dagens läge