Vet ni? Verkställan då barnet vägrat åka till pappan....
Så idag kom det :( Brev från Tingsrätten. Min dotters pappa begär verkställande av dom.
Vårdnadstvist som pågick hur länge som helst, fört socialtjänsten (min dotter förmedla oroväckande saker´om vad som hänt hos pappan). Utredning på fam.rätten. Dom på att dottern skulle bo hos mig och varannan helg hos pappan. Han bor på annan ort. Dom för 1 1/2 år sen, då nybliven 8 åring (7 år under utredning), nu snart 10 år. Står i domen: -Vid umgängestillfällena ska överlämning ske av den förälder som flickan befinner sig hos till den andre föräldern.
Dottern har inför varje umgängestillfälle gråtit, varit arg, haft "ångest". Inte velat åka. Jag har tvingat henne :( Jag saknar bil. Vinkat av henne på direktbuss, som tar 1tim och 20 min (samma som med bil). Pappan vägrat hämta, så andra har gjort det åt oss och lämnat henne hos pappan, som bor ca 5-7 min från bussterminalen. han vägrar möta henne där.
I fredags, umgängeshelg, fanns ingen som kunde hämta henne på bussterminalen på pappans ort. Bad pappan via sms, frågade om han kunde hämta. Gav förslag på olika avgångar. Nej. han krävde att jag skulle köra henne. Dottern hysterisk. Ville ej till pappa. Med facit, han hämtar inte på bussterminalen, dottern hysterisk (han ringer aldrig dottern och förmedlar saknad eller visar intresse av henne), så lät jag dottern vara hemma.
Idag kom hans begäran av verkställighet. Vad betyder det? vad händer härnäst? Nya utredningar?! Vad kan jag förvänta mig i tid?
Bättre förutsättningar nu då dottern är äldre?
Suck.....