Anonym (orolig) skrev 2013-03-23 21:14:33 följande:
Min dotter har berättat om att pappan är hårdhänt, nyper henne och ruskar henne då hon inte gör som han säger, eller om hon säger att hon vill hem till mig. Hon blir förpassad till ett rum där hon får stanna ibland flera timmar. Hon blir kränkt, får höra att hon är lika dum i huvudet som sin mamma, att hon är fet och måste banta, hon känner sig kränkt och tillplattad, dom gör narr av henne (pappan och sambo), pappan talar illa om mig, säger att jag ljuger och hittar på saker som hon inte ska lyssna på. Ibland när hon kommit dit fredag kväll, har dörren varit öppen, ingen hemma, mobilerna lämnade hemma. Hon har ringt mig och gråtit, sagt att hon är rädd, hungrig och bett mig hämta henne.
Jag har levt med den mannen under många år. Hans sätt sätter fortfarande skräck i mig, gör mig paralyserad, rädd vad som händer om jag hämtat henne. Därför har jag inte haft styrka nog att hämta henne. Anser att jag själv sviktit min dotter, men nu får det vara nog. Jag måste hjälpa henne. Vem ska hon annars lita på?
Hon har ringt hem framåt midnatt, gråtit hysteriskt och bett om hjälp, bett mig hämta henne, sagt att pappa är dum. Jag har försökt lugna henne, bett henne försöka sova, sagt att jag hoppas det känns bättre imorgon. Jag har lagt på och ringt polisen, bett om hjälp. Dom har åkt dit och då har min dotter sagt att pappa lugnat sig, att hon vill sova.
Detta är inget någon förälder vill vara med om, oavsett mamma eller pappa. Det är gräsligt.
Usch vad jobbigt. :( Men du får svårt att bli trodd utan att det finns polisanmälan, dom, socutredning, BUPkontakt osv. Tråkigt, men det är den krassa verkligheten. Jag menar inget illa i tråden utan vill bara göra dig medveten om riskerna.
Jag hoppas det löser sig!