Äter jag bra, för mycket, för lite?
Hejhej.
Jag har sedan i November lagt om min kost helt och hållet, då jag har fått diabetes pga min vikt.
Jag vägde 116 kg när jag började, nu väger jag 94kg. Jag har gått ner 22 kg.
För tre veckor sedan började jag träna på friskis och svettis. Innan det var det bara promenader som gällde.
Förra veckan tränade jag 5 timmar, och promenerade 3 timmar.
Denna veckan har träningen sett ut såhär hittills;
Måndag; Gympa 1 timme, medelgympa.
Tisdag; 1 timmes promenad. Spinning medel 75 minuter.
Onsdag; Skivstångspass 1 timme. Boxning 70 minuter.
Torsdag; Spinning medel 1 timme.
Fredag; Antingen gympa 1 timme, eller spinning 1 timme, båda medel.
Lördag; Ledig från all träning.
Söndag: Promenad minst 1 timme.
Såhär ser mitt schema ut på ett ungefär. Försöker variera min träning mycket och tycker jag lyckats bra med det. Mår jättebra med träningen men känner ibland att orken tryter under vissa pass, och då kommer jag till min fråga, om jag kanske äter för lite?
Frukost; alltid 2 ägg.
Lunch; Kycklinggryta med sallad.
Middag, Räksallad.
Det är ungefär så jag äter, ibland tar jag en frukt som mellanmål men det är inte ofta. Och jag äter små portioner också, av allt. Jag äter nästan inga kolhydrater alls,utan det är fisk, kyckling, kött, skaldjur tillsammans med en grönsallad. Jag använder grädde i grytor men äter inte så mycket av det utan det blir mer sallad då. Såhär ser mina dagar ut i matväg, men jag varierar givetvis kosten med olika mat varje dag, men alltid 2 ägg till frukost. Någon som kanske vet hur mycket kalorier ca det är i det jag äter?
Skulle vara jättetacksam om någon som kan detta lite mer än mej ville svara :) tack.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-14 09:04
Jag är tjej, 25 år, 160 lång.