• Anonym

så jävla less!!

Jag vill också bli gravid!!!

• Svar på tråden så jävla less!!
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Frugan) skrev 2013-02-28 15:05:58 följande:
    Så de vägrar hjälpa er om du inte går ner i vikt, tack för ingenting hade jag sagt till dom :( Men då hejjar jag på dig!
    Jupp är så dom sa du måste gå ner i vikt för att vi sak vilja hjälpa er.
    Men fick ju kolla mig har PCO och sambon fick kolla sig och hans simmare är ju ok.
    Och med PCO och gå ner i vikt kan de bli bättre.
    Men känns jobbigt endå.
    Tack, jag hoppas vi alla i tråden får en bebbe snart. 
  • tideloo

Anonym(undrande) om man försökt länge, tycker du då det är konstigt det blir fokus när man ev haft en längtan och dröm? Handlar nog inte om att man ser det som en rättighet !!!

• Anonym
    Anonym (undrande) skrev 2013-02-28 15:14:24 följande:
    Hur kan man ha sånt fokus på att få barn, låter inte som äkta kärlek utan snarare som ego behov och prestation

Barn är ingen rättighet att få det är nåt som blir om livet vill.
    Vissa får andra inte, precis som livet i övrigt, bara att acceptera.

Slappna av och njut av det ni har. 

Du kan ju inte vara sann, varför går du in på denna tråd överhuvudtaget? För att strö salt i såren på de som redan mår dåligt?
    Känner man att det är barn som saknas i livet så är det inget fel med att längta efter det. Bara för att det inte är någon rättighet att få barn betyder det inte att saknaden inte kan infinna sig.
    Din jämförelse är som att säga, till en dödssjuk: Det är ingen rättighet att leva, sluta må dåligt och var glad för den tid du fick och en tid du har kvar. Rättigheter hit och dit, det pratas inte surrogatgraviditeter i denna tråd. Varje person har RÄTTIGHET att vilja ha barn och vara ledsen och frustrerad över att inte bli med barn.
    Det handlar inte om prestation att få barn, hoppas du själv inte är eller blir förälder om du ser det så. Ego att skaffa barn är det ju alltid, inget barn har någonsin bett om att bli fött så vart vill du komma med det?
  • Anonym (Frugan)
    Hur kan man ha sånt fokus på att få barn, låter inte som äkta kärlek utan snarare som ego behov och prestation

Har du haft problem med att få barn då?
    Då varje mens känns som ett missfall i ditt hjärta...
    Då du börjar tänka att om det finns en högre makt så anser den mig så misslyckad att jag inte förtjänar den lyckan..
    När tankarna surrar, du kan inte se ett barn i tidningen utan att det värker i kroppen...
    Du kanske ser den sorgen och längtan som något fult,
    men utan den längtan som infinner sig hade det inte blivit många barn gjorda...

Det värsta straffet, för mig i alla fall, vore om jag vägrades barn.

Och vem har pratat om rättigheter? De rättigheter vi i så fall menar i DENNA tråden är att vi har rätt att längta efter ett litet liv. Och i dagens samhälle så behöver vi faktiskt inte acceptera att vara barnlösa!

• Anonym (undrande)
    Anonym skrev 2013-02-28 15:30:55 följande:

Du kan ju inte vara sann, varför går du in på denna tråd överhuvudtaget? För att strö salt i såren på de som redan mår dåligt?
    Känner man att det är barn som saknas i livet så är det inget fel med att längta efter det. Bara för att det inte är någon rättighet att få barn betyder det inte att saknaden inte kan infinna sig.
    Din jämförelse är som att säga, till en dödssjuk: Det är ingen rättighet att leva, sluta må dåligt och var glad för den tid du fick och en tid du har kvar. Rättigheter hit och dit, det pratas inte surrogatgraviditeter i denna tråd. Varje person har RÄTTIGHET att vilja ha barn och vara ledsen och frustrerad över att inte bli med barn.
    Det handlar inte om prestation att få barn, hoppas du själv inte är eller blir förälder om du ser det så. Ego att skaffa barn är det ju alltid, inget barn har någonsin bett om att bli fött så vart vill du komma med det?
    Jag kan bara be om ursäkt om jag uppfattas som sårande det var inte min mening. Vi män kan ibland uttrycka 
    oss klumpigt. Skäms
    Jag bara menar att försök att njuta av livet som det är så kanske barnen kommer som en skänk från ovan. Ibland om man har för stort fokus på en sak så springer det bara ifrån en, ungefär som sand som ligger i handen om man kramar hårt rinner det ut om man öppnar handen så ligger det kvar.

Jag förstår din längtan men ibland tycker jag att kvinnor får ett för stort fokus på detta, men som sagt jag är manOskyldig 
  • Anonym (undrande)
    Anonym (Frugan) skrev 2013-02-28 15:40:47 följande:
    Har du haft problem med att få barn då?
    Då varje mens känns som ett missfall i ditt hjärta...
    Då du börjar tänka att om det finns en högre makt så anser den mig så misslyckad att jag inte förtjänar den lyckan..
    När tankarna surrar, du kan inte se ett barn i tidningen utan att det värker i kroppen...
    Du kanske ser den sorgen och längtan som något fult,
    men utan den längtan som infinner sig hade det inte blivit många barn gjorda...

Det värsta straffet, för mig i alla fall, vore om jag vägrades barn.

Och vem har pratat om rättigheter? De rättigheter vi i så fall menar i DENNA tråden är att vi har rätt att längta efter ett litet liv. Och i dagens samhälle så behöver vi faktiskt inte acceptera att vara barnlösa!

Se inlägg nr 15
  • Anonym
    Anonym (undrande) skrev 2013-02-28 17:19:51 följande:
    Jag kan bara be om ursäkt om jag uppfattas som sårande det var inte min mening. Vi män kan ibland uttrycka 
    oss klumpigt. Skäms
    Jag bara menar att försök att njuta av livet som det är så kanske barnen kommer som en skänk från ovan. Ibland om man har för stort fokus på en sak så springer det bara ifrån en, ungefär som sand som ligger i handen om man kramar hårt rinner det ut om man öppnar handen så ligger det kvar.

Jag förstår din längtan men ibland tycker jag att kvinnor får ett för stort fokus på detta, men som sagt jag är manOskyldig 

Ok, ursäkten godtas. Efter ditt inlägg har jag faktiskt fått större förståelse för min man som uttrycker sig klumpigt Flört
    Jag längtar inte själv efter barn då jag redan har mina ögonstenar, men jag vet hur det är att längta och ville försvara tjejerna i tråden.
    Det är klart att det är svårare för dig som man att förstå en kvinnas känslor när det kommer till utebliven graviditet.
  • Pimpinellan

Men herregud så elakt sagt!! Ofrivillig barnlöshet drabbar 10% av alla som försöker få barn och är klassat som sjukdom. En sjukdom man har rätt till hjälp för! Klart man blir less,ledsen,deppad av att inte få barn man mer än gärna vill ha! Vadå meningen-varför sjutton gubbar är det då meningen att de som inte kan ta hand om sina barn får hur många som helst soc. tar eftersom? Du har ju noll koll du...
  • Anonym (undrande)
    Pimpinellan skrev 2013-02-28 18:30:50 följande:

Men herregud så elakt sagt!! Ofrivillig barnlöshet drabbar 10% av alla som försöker få barn och är klassat som sjukdom. En sjukdom man har rätt till hjälp för! Klart man blir less,ledsen,deppad av att inte få barn man mer än gärna vill ha! Vadå meningen-varför sjutton gubbar är det då meningen att de som inte kan ta hand om sina barn får hur många som helst soc. tar eftersom? Du har ju noll koll du...
    läs inlägg 15
  • Pimpinellan
    Anonym (undrande) skrev 2013-02-28 19:30:18 följande:
    läs inlägg 15

Tack,läskunnig har jag varit i ca 37 år... Varför ens stövla in här,när du inte bidrar positivt alls? Du beskyller dessutom mellan raderna alla barnlösa för att själva ha orsakat barnlösheten/infertiliteten genom att längta/vilja för mycket. Barn kommer inte till skänks bara sådär om man inte kan få dom! Saknar mannen spermier kan man sluta tänka på´t till dödagar-hon blir inte gravid ändå. Eller om hennes äggledare är igentäppta. Finns faktiska orsaker till infertilitet och de botas aldrig genom tänkandet/viljan. Kan dessutom upplysa om att det finns män som vill ha barn precis lika mycket som kvinnor-min man t.e.x. Han lider lika mycket som jag ju! Skillnaden är att det inte är hans kropp som är drabbat,hans livmoder som inte vill behålla barnen som kommer emellanåt,hans mens som kommer år efter år efter år...
  • Anonym (Frugan)
    Pimpinellan skrev 2013-02-28 19:48:26 följande:

Tack,läskunnig har jag varit i ca 37 år... Varför ens stövla in här,när du inte bidrar positivt alls? Du beskyller dessutom mellan raderna alla barnlösa för att själva ha orsakat barnlösheten/infertiliteten genom att längta/vilja för mycket. Barn kommer inte till skänks bara sådär om man inte kan få dom! Saknar mannen spermier kan man sluta tänka på´t till dödagar-hon blir inte gravid ändå. Eller om hennes äggledare är igentäppta. Finns faktiska orsaker till infertilitet och de botas aldrig genom tänkandet/viljan. Kan dessutom upplysa om att det finns män som vill ha barn precis lika mycket som kvinnor-min man t.e.x. Han lider lika mycket som jag ju! Skillnaden är att det inte är hans kropp som är drabbat,hans livmoder som inte vill behålla barnen som kommer emellanåt,hans mens som kommer år efter år efter år...
    <3 
  • Swagger
    Anonym (undrande) skrev 2013-02-28 17:19:51 följande:
    oss klumpigt. Skäms

Jag kan inte hålla med om det här.

Kvinnor har tyvärr en begränsad tid på sig att få barn. De kvinnor som inte får barn efter ett eller flera års försök bör kolla upp sig själva och sin partner. Det kan vara något som är fel och en hel del hjälp finns att få idag så länge kvinnan inte når en viss ålder!!!

Mitt råd är att kolla upp sig innan det blir försent. >Om något är fel, som kanske enkelt kan rättas till med medicin, så hjälper inte "slappna av"! 
Svar på tråden så jävla less!!