• Anonym (Frugan)

så jävla less!!

Jag också!!!!

• Anonym (Frugan)
    Anonym (Mia) skrev 2013-02-28 14:04:41 följande:
    Längtar som en tok gjort de i dom 2åren vi har försökt:/.
    Oj Mia, får du ingen hjälp då? Ett år utan bebis så brukar de ju gå all in med prego m.m?

• Anonym (Frugan)
    Anonym (Mia) skrev 2013-02-28 14:44:13 följande:
    Ne får tyvärr inte de en fr jag väger för mycket så får försöka gå ner i vikt först sen kanske vi får hjälp om de inte tar sig innan så klart:)
    Så de vägrar hjälpa er om du inte går ner i vikt, tack för ingenting hade jag sagt till dom :( Men då hejjar jag på dig!
  • Anonym (Frugan)
    Anonym (undrande) skrev 2013-02-28 15:14:24 följande:
    Hur kan man ha sånt fokus på att få barn, låter inte som äkta kärlek utan snarare som ego behov och prestation

Barn är ingen rättighet att få det är nåt som blir om livet vill.
    Vissa får andra inte, precis som livet i övrigt, bara att acceptera.

Slappna av och njut av det ni har. 
    Har du haft problem med att få barn då?
    Då varje mens känns som ett missfall i ditt hjärta...
    Då du börjar tänka att om det finns en högre makt så anser den mig så misslyckad att jag inte förtjänar den lyckan..
    När tankarna surrar, du kan inte se ett barn i tidningen utan att det värker i kroppen...
    Du kanske ser den sorgen och längtan som något fult,
    men utan den längtan som infinner sig hade det inte blivit många barn gjorda...

Det värsta straffet, för mig i alla fall, vore om jag vägrades barn.

Och vem har pratat om rättigheter? De rättigheter vi i så fall menar i DENNA tråden är att vi har rätt att längta efter ett litet liv. Och i dagens samhälle så behöver vi faktiskt inte acceptera att vara barnlösa!

• Anonym (Frugan)
    Pimpinellan skrev 2013-02-28 19:48:26 följande:

Tack,läskunnig har jag varit i ca 37 år... Varför ens stövla in här,när du inte bidrar positivt alls? Du beskyller dessutom mellan raderna alla barnlösa för att själva ha orsakat barnlösheten/infertiliteten genom att längta/vilja för mycket. Barn kommer inte till skänks bara sådär om man inte kan få dom! Saknar mannen spermier kan man sluta tänka på´t till dödagar-hon blir inte gravid ändå. Eller om hennes äggledare är igentäppta. Finns faktiska orsaker till infertilitet och de botas aldrig genom tänkandet/viljan. Kan dessutom upplysa om att det finns män som vill ha barn precis lika mycket som kvinnor-min man t.e.x. Han lider lika mycket som jag ju! Skillnaden är att det inte är hans kropp som är drabbat,hans livmoder som inte vill behålla barnen som kommer emellanåt,hans mens som kommer år efter år efter år...
    <3 
Svar på tråden så jävla less!!