• Anonym

så jävla less!!

Jag vill också bli gravid!!!

• Svar på tråden så jävla less!!
  • 2 bRns Mamma

Jag förstår er, nu har jag två barn, men innan dem så var det jväligt jobbigt att varje månad stå med dessa test vid mens dagen och få negativt. Test efter test, månad efter månad. Man känner efter om man har några tidiga symptom hela tiden också. Hoppas ni blir gravida snart! Gravid

• women2013

jag oxååå jag döör snart av längtan känns helt omöjligt att få ett barn gråter. börjar snart tro att jag kommer aldrig få bli mamma

• Anonym (Mia)

Längtar som en tok gjort de i dom 2åren vi har försökt:/.

• Anonym (Frugan)
    Anonym (Mia) skrev 2013-02-28 14:04:41 följande:
    Längtar som en tok gjort de i dom 2åren vi har försökt:/.
    Oj Mia, får du ingen hjälp då? Ett år utan bebis så brukar de ju gå all in med prego m.m?

• Anonym (Mia)
    Anonym (Frugan) skrev 2013-02-28 14:26:44 följande:
    Oj Mia, får du ingen hjälp då? Ett år utan bebis så brukar de ju gå all in med prego m.m?

Ne får tyvärr inte de en fr jag väger för mycket så får försöka gå ner i vikt först sen kanske vi får hjälp om de inte tar sig innan så klart:)
  • Anonym (Frugan)
    Anonym (Mia) skrev 2013-02-28 14:44:13 följande:
    Ne får tyvärr inte de en fr jag väger för mycket så får försöka gå ner i vikt först sen kanske vi får hjälp om de inte tar sig innan så klart:)
    Så de vägrar hjälpa er om du inte går ner i vikt, tack för ingenting hade jag sagt till dom :( Men då hejjar jag på dig!
  • Anonym (#)
    Anonym (Mia) skrev 2013-02-28 14:44:13 följande:
    Mia, kan du vända dig till någon annan avdelning för att få en knuff i rätt riktning men vikten?
    Önskar dig lycka till med allt!!
    Anonym (Frugan) skrev 2013-02-28 15:05:58 följande:
    Så de vägrar hjälpa er om du inte går ner i vikt, tack för ingenting hade jag sagt till dom :( Men då hejjar jag på dig!

Men om man väger för mycket så kan det vara "felet" som gör att man inte blir gravid och på fertilitetsavdelningen har de inte viktminskning som specialitet. Då får man söka hjälp någon annanstans...
  • Anonym (Carro)

Håller tummarna för er som har några mer kilo än vad man bör ha (enligt läkare) Jag är oxå en med ett par kilo för mycket och fick vårat efterlängtade plus för en månad sen och då har vi försök med syskon sen december 2010! Ge inte upp.

• Anonym (undrande)

Hur kan man ha sånt fokus på att få barn, låter inte som äkta kärlek utan snarare som ego behov och prestation

Barn är ingen rättighet att få det är nåt som blir om livet vill.
    Vissa får andra inte, precis som livet i övrigt, bara att acceptera.

Slappna av och njut av det ni har. 

Svar på tråden så jävla less!!