Anonym skrev 2013-02-28 15:30:55 följande:
Du kan ju inte vara sann, varför går du in på denna tråd överhuvudtaget? För att strö salt i såren på de som redan mår dåligt?
Känner man att det är barn som saknas i livet så är det inget fel med att längta efter det. Bara för att det inte är någon rättighet att få barn betyder det inte att saknaden inte kan infinna sig.
Din jämförelse är som att säga, till en dödssjuk: Det är ingen rättighet att leva, sluta må dåligt och var glad för den tid du fick och en tid du har kvar. Rättigheter hit och dit, det pratas inte surrogatgraviditeter i denna tråd. Varje person har RÄTTIGHET att vilja ha barn och vara ledsen och frustrerad över att inte bli med barn.
Det handlar inte om prestation att få barn, hoppas du själv inte är eller blir förälder om du ser det så. Ego att skaffa barn är det ju alltid, inget barn har någonsin bett om att bli fött så vart vill du komma med det?
Jag kan bara be om ursäkt om jag uppfattas som sårande det var inte min mening. Vi män kan ibland uttrycka
oss klumpigt.

Jag bara menar att försök att njuta av livet som det är så kanske barnen kommer som en skänk från ovan. Ibland om man har för stort fokus på en sak så springer det bara ifrån en, ungefär som sand som ligger i handen om man kramar hårt rinner det ut om man öppnar handen så ligger det kvar.
Jag förstår din längtan men ibland tycker jag att kvinnor får ett för stort fokus på detta, men som sagt jag är man