• bebis maj 12

Ni som använder "Shape up"-appen

En fråga...ang shape up..tycker inte det fungerar...om jag äter enligt den så går jag ner i snitt 0,3 kg,fast jag ställt in på 0,8 kg/vecka..eller så går jag upp..tränar ca 5 dagar i veckan
    Kan det bero på att jag är ganska nära målvikten tro?

Eller har jag gjort fel inställningar på den ang hur mycket jag rör mig per dag,dvs om jag är stilla sittandes mest hela dagarna eller uppe å går hela tiden.

Jag har tagit att jag sitter då å då,är hemma med tre barn och sitter emellanåt,men rör mig mest hela tiden..
    Jag ska äta ca 1380 kcal/dag för att gå ner 0,7 kg/vecka..men det gör jag absolut inte.

Kan det bero på att jag har haft sömnproblem i ca 5 veckor och inte sovit nått alls näst intill      

Jesper -95,Silas -09 Sackarias -10,Natanael -12
  • Svar på tråden Ni som använder "Shape up"-appen
  • Zazou

Det finns inga garantier för att du kommer gå ner det appen säger eftersom alla kroppar är olika. Vi har olika hög förbränning osv.

Men självklart kan det, som du säger, bero på att du närmar dig målvikten. Man går ofta ner snabbast i början!

En annan möjlighet är att kroppen ställt in sig på svält, med tanke på att du äter så få kalorier. Då bränner inte kroppen fett längre utan lagrar istället allt du stoppat i den när du väl äter. Försök ät runt 2000 kcal per dag och rör dig så att du förbränner dem! Det är mina tankar och tips!

• Sanjos

Jag har ju fattat de som att om man tex ska äta som i ditt fall 1380 kcal så är de kalorier som man ska ligga på när dagen är slut. Tränar man så måste man ju äta lite mer för att hamna där.

• bebis maj 12

Jo,jag äter upp dom kcal jag bränner när jag tränar

• swedishgirl

Det är nog olika för alla kroppar som det sagts tidigare, och sedan har ju allt också att göra med hur mycket/bra man sover, o hur man mår psykiskt, om man tex är stressad o så. Ja det är mycket som spelar in faktiskt. Sen också att det går fortast i början :) några sista kg brukar va långdragna.

• bebis maj 12

Jag löp-tränar bara.har sovit jätte dåligt i fem veckor,även med sömn medicin...den har inte hjälp alls..tror att sömnen dock börjar komma tillbaka nu

• swedishgirl

Då blir det nog bättre! Allt har ju samband.

Svar på tråden Ni som använder "Shape up"-appen