Snälla hjälp mig bli av med blöjan!!!
Min son är nu 2 år och 10 månader och VÄGRAR sätta sig på pottan..jag har provat det mesta och inget hjälper...i somras satsa jag på det och då gick det att få han på pottan några gånger..men annars var det krig. Han är i övrigt jättesnällt barn där det inte är några problem att prata med honom och får honom att göra något, förutom att han har sin lilla trots som alla barn.
Provade med klistermärken också, han bara lekte och vägrade annat. Har köpt den ringen till toastolen, det är ännu värre. Erbjuder honom att vi ska kissa i potta stup i kvarten, så fort han vaknar också men nej. Nu är han i en period där han är rädd för allt och nu är han plötsligt rädd för pottan också, rädd för o duscha(vilket han älskade innan), rädd för o gå iväg från rummet själv osv.
Snälla ge mig tips, hur gjorde ni?Vad gjorde ni? Ni som kanske hade jobbigt, vad funkade bäst för er. Jag är trött på blöjor och han är så pass stor nu jag vill få detta o funka, och alla säger tvinga ej honom det kommer av sig själv..men herregud hur länge ska man vänta!!?? Klart jag ej känner att det är roligt o tvinga honom sätta sig på en potta, inget händer där ändå...ja snälla ni hjälp mig med tips!!