• jossposs

Sockerfritt från nu och januari ut! Vilka e med?

Hej hej! Nu är julafton över och även snart juldagen. Åt inget skräp igår, men idag har jag tryckt i mig så det sprättar ur öronen. Behöver därför avsockra mig ett tag nu. Bra mat, motion och vågen fortsätta nedåt, heja heja! Nu kör vi, sockerfritt från i morgon bitti och januari ut, onödigt att vänta på nya året! Tänkte tillåta mig sockerfria tuggummi men inget fika,godis,chips,eller skräp! Tänkte tre kilo ner innan januari e slut! Här kan vi stöta, blöta, ge tips , råd, peppa varandra

• Svar på tråden Sockerfritt från nu och januari ut! Vilka e med?
  • mycat81

Jag är med!!!

Det har blivit alldeles för mycket onyttigheter hela december iform av extra fika, julgodis mm
    Jag brukar inte vara den som äter speciellt mycket av de grejerna, brukar kunna stå emot rätt bra, men tyvärr inte i år. Vill bara ha mer mer mer och är i kylskåpet/frysen titt som tätt och norpar en chokladbit eller dylikt. Det har ju givetvis gett utslag på vågen, inte jättemycket i och för sig, men jag är rädd att det kommer bli om jag inte stoppar i tid. Så det enda sättet är nog att "avsockra" sig...
    Så fr o m idag är det godis, glass och kakfritt   

• jossposs
    Lillaliten skrev 2012-12-25 23:13:07 följande:
    Jag e på! Rekomenderar verkligen fitness fighten, körde en månad tidigare å vart jättenöjd, inga soppor utan riktig mat, å sockersuget försvinner! :)

Hm, detta låter intressant, måste nog kika vad de är
  • nassu

Ska verkligen bli skönt att börja på.. Blir nog en hel del socker på nyårsafton ännu men sen e de slut för en tid iallafall!!

• lizetted

Hänger på jag med! F.r.o.m. nu - blivit några chips och en Noblesschoklad idag. Men nu jääääävlar! Vad är era bästa tips att stå emot när suget sätter på?  

• nassu

Nåjåå, tjejer. Fr.om idag gäller det! Hur taggade e ni ? Jag är rätt så! :)

Bästa sättet att stå emot jaa.... att inte tänka på sötsaker ? :D Har nog varit sugen idag må jag lova.. men det är mera vanan oxå eftersom jag nu under julen heeela tiden ätit nåt sött och gott! Urk.. ska bli SKÖNT att komma ifrån det där!

• lena j89

Jag hoppar på här! Kunde inte motstå suget då jag hittade en slatt cola från gårdagen :( känns inte värt det, men inte kan jag kräkas upp de heller :p HUR motstå?!

• nassu

Hur går det för er ?? Har varit trött och hängig idag.. vanligtvis skulle ja ha tagit ett kex till kaffe. Men kunde stå emot.  :)

• lena j89

Det gick bättre idag! Gjorde en smoothi till kvällsmat och så har jag köpt "knäckebröd sticks" vet inte riktigt vad det heter.. En god kopp te till detta med så vart mitt godissug borta för ikväll :)

• Juno

Hänger på! Hela min familj behöver detoxas från söt fruktoghurt och julmust till middagen Kräks

Jag försöker äta ordentligt (frukost, lagad lunch och middag + två till tre mellanmål) Mycket proteiner och långsamma kolhydrater, tycker att det gör mig mätt och minska suget.
    Smaksatt vatten och ett gott te kan hjälpa också.

Ikväll är det en utmaning eftersom resten av faniljen kommer ha "fredagsmys" med godis och chips. Tänker försöka sälja in ett fruktfat istället

Kiwi, annanas, äpple, vindruvor och till det vaniljyoghurt som dipp. Lite socker i det med men betydligt mindre än 200 gr choklad Äpple

• mycat81

Hur går det för er alla?
    Här går det rätt okej faktiskt, knepet har varit att inte ha något godis, snack, söta drycker eller dylikt hemma. För finns det, då äter jag (dålig karaktär...)
    Var och veckohandlade idag. Kom på mig själv flera ggr att jag skannade in onyttigheter av gammal vana, t ex god ost, vitt bröd, sötat yoghurt mm. Men jag skannade bort och la tillbaka allt. Istället fylldes vagnen av massa goda frukter och smaskiga grönskaker, naturell yoghurt, lättkesella att göra dipp på, finncrisp mm. 
    Ikväll blir det restaurangbesök och en hel del onyttigheter kommer nog slinka ner, men huvudsaken är att jag återgår till det vanliga imorgon igen.
    Lycka till :)  

• pLeNa84

5:e dagen avklarad.. Phuuu!!
    3:e dagen var en pain, kände mig helt konstig i kroppen hela dagen! Sjukt..
    Nu känns det bättre :)
    We Can do it ;)

• HJ81

Hej alla, jag misslyckades redan på självaste nyårsdagen!:( Så jag bestämde att året börjar den 7:e i stället. Så from kör jag!! Jag ska försöka äta protein till alla måltider, det ska ju göra så man håller sig mätt längre och då blir det förhoppningsvis lättare att stå emot sötsuget.

• Juno

En vecka till har gått - hur har ni det med socker suget? Lite choklad slank ner i fredags, men jag är mycket stolt över att jag undvek den megastora kakan som serverades till fikat på jobbet idag

• nassu

Här går det riktigt bra. Är bara flunssig och hemma från jobbet vilket i sej är hur tråkigt som helst.. skulle ju annars nog ha köpt hem nåt godis att tröst mej med då det är såååå synd om mej ;) men.. nu får måste det bara gå utan godis. :) Tycker det ändå går riktit bra att vara sockerfri.. är en person som det gäller ALLT eller INGET. Om jag litet smakar på nåt litet godis ens finns det ingen återvändo. ;)

Hur går det för er andra?? 

• Nyponsol

Jag är också med! Upptäckte tråden nu och jag har bestämt mig.... nu ska jag tillbaka till mitt vanliga nyttiga jag! Är gravid i v. 11 och har ätit aldeles för mycket onyttigheter den första perioden när jag haft sånt hormonpåslag och blivit jättehungrig och sugen på det ena och det andra och jag har gått upp 5kg på 6 veckor. Nu menar jag inte att jag ska banta när jag är gravid, absolut inte. Men detta sockerintag som blivit till en vana vill jag bli av med och äta bra mat och nyttiga mellanmål som jag  vanligtvis brukar göra. Äntligen har jag fått mer balans i kroppen, inget illamående eller extremsug på visa saker, så nu borde jag verkligen kunna skärpa mig och inte stoppa i mig bakverk och annat.

Pepp till er alla!!    

• Nyponsol

Ett tips att fly bort från sötsuget när det faller på är att sätta på riktigt bra musik som man blir glad av och dansa framför spegeln Skrattande Man blir glad och förhoppningsvis lite peppad att inte sätta i sig något sött som gör spegelbilden mindre fager!
    Ett annat tips är att ha god frukt hemma (för dem som fortfarande tycker det är ok att äta frukt). En mogen mango är minst lika gott som godis!!
    Ett bra mellanmål tycker jag är keso med frukt. Om du är sötsugen så är det gott att strö över kanel på keson, och en kopp kaffe till. Mums. Nu är jag såå peppad.   

• Nyponsol

En dag utan socker! Detta var lättare än jag trodde än så länge. Men jag har ju bara klarat en dag också... Det gäller ju att hålla i de här vanorna nu. Hur har det gått för er?!

Svar på tråden Sockerfritt från nu och januari ut! Vilka e med?