• längtar85

Första barnet Bf runt 14 juni i Småland, någon mer?

Första barnet Bf runt 14 juni i Småland, någon mer? Jag och min sambon har försökt få barn i 1 år & 2 månader. Nu har vi äntligen lyckats!

• Svar på tråden Första barnet Bf runt 14 juni i Småland, någon mer?
  • erper

Nej men visst.
    NU blödde det inte så mycket utan mest så att man kunde konstatera att det inte bara var kiss så att säga, men man blir ju i alla fall lite oroliga, men det behöver vi inte vara i alla fall.

Här är det v9 nu typ.
    Vi klockede ju inte direkt. Så.
    Trode eg inte ens att det skulle ta sig den gången vi sa att nu testar vi en gång bara för att, så fertil kan man ju inte va, hade ingen koll på senaste mensen eller när äl skulle vara men vi lyckades tydligen pricka helt rätt. :D Så tydligen var vi väldigt fertila. Men det var bara bra för det hade mest varit jobbigt att vänta tills jul och börja. I alla fall så längtar vi till Ul i v12 så vi får en riktig vecka att jobba med.

Har nu kollat in Kärlekens mirakel och National Geographic Life Before Birth In The Womb
    Mycket bra filmer om var som sker.

• Locas

Åh grattis då!
    Haha då va de som me mig,använde preventivmedel å hade bara sex 2 gånger inom loppet av en månad:)
    Då kan man bara tolka det som att det är meningen :D
    På torsdag går jag in i vecka 11 ( 10+0 ) :)
    Räknat från sista mensens första dag :)
    Känns som ja upptäckte de så sent men har man minipiller har man ju ingen/oregelbunden mens :p

• erper

Tror förövrigt att du kan vara lugn med tanke på rökningen.
    DS får barnen av andra anledningar då var det nog fel från början.
    Och har det gått bra såhär lågnt är nog allt som det skall.
    Rökning är iofs inte så bra men det är nog trots allt lugnt skulle jag tippa på.

• Locas

Tack för uppmuntran! :)
    Man får helt enkelt hoppas på de allra bästa!
    Som sagt,skulle ju få grym ångest om man orsakade något pga vad man själv valt liksom :/

• erper

Samtidigt kan man ju inte ro för vad man gör innan man vet något.
    Man kan ju i så fall bara ångra att man en gång började.
    Eller att man inte slutat tidigare.

Men dumt att grubbla för mycket.
    Det blir bra skall du se.

• Locas

:)
    Å hoppas du slipper mer blödningar å allt går bra för dig med!:)

• Valborgs

Jag har två tjejer sen innan och tror på en tjej till, men kommer inte kolla på RUL. Ska ni? :)

• Locas

Jag kommer nog inte kunna hålla mig ifrån å kolla,så jäkla nyfiken !:)

• Zanzaa

Okej, jo jag tror vi kommer att kolla! Vi är nyfikna! Har ni kollat de andra två Valborgs? :)) nu går vi bara och väntar på nästa ul som är 10 januari..

• erper

Vi kommer inte titta, jag känner att hela grejen förstörs då.
    Lite som att öppna julklapparna innan jul.
    Nej klämma och gissa kan man få göra men titta efter vilket fusk...

Alla gör givetvis som dom själva tycker är bäst. Men jag vill ha en överaskning jag.

• Valborgs

Jag har inte kollat med någon av tjejerna, känner på samma sätt som erper.. :)
    Nyfiken är jag och kontrollbehov har jag, men just när det gäller det så har jag alltid velat vänta :)

• Mlie

Hej hej!

Jag hoppar in här. Är 27 år och räknar med BF i mitten på Juni. Första barnet. Är i v5+1 så det är fortfarande tidigt och lite nervöst. Vi har försökt i ett och ett halvt år och lyckats med hjälp av en enkeldos pergotime i september. :) Inskrivning på barnmorskemottagningen på fredag.

Svar på tråden Första barnet Bf runt 14 juni i Småland, någon mer?