Jag och mitt mammaliv skrev 2012-09-30 21:18:13 följande:
Vi har börjat med gröt.... Vår son är 4 månaden men har dubblat vikten och då sa barnläkaren att det var fritt fram börja med gröt..börja försiktigt med ngn sked bara och se hur magen reagerar! Vi är nu efter en vecka uppe i en smakportion..tänker att vid 4,5 månad är vi nog uppe i en hel portion!! Vi ger också ersättning utöver amningen då min son höll på precis som din och jag höll på gå in i väggen.. Vi fungerar alla olika utan sömn.. Jag blir depremirad och hade ingen livslust... Med ersättning som de två sista målen på kvällen sover han 22-03 äter sover till 06 äter och sover till 8... För mig var inte amningen viktigare än att jag också skulle orka vara mamma till mina barn...
Ok, det är lite så jag känner, jag börjar bli ledsen lätt och har svårt att fokusera. Ibland när jag sätter nycklarna i bilen efter en jobbig natt undrar jag om jag själv hade velat möta mig i traffiken när jag är så trött att ögonen går i kors.. Jag kommer inte ihåg att jag var så här trött med mina äldre barn, kanske åldern eller pressen med att vara trebarnsmamma. 22-03 låter ju som en dröm, skönt att ni har hittat något som funkar för er! Jag kanske borde prata med bvc, min son har inte dubblat viken utan går upp sakta (dock ej för sakta enligt bvc).