Inlägg från: Rocket Mania |Visa alla inlägg
  • Rocket Mania

Fyra månader och äter/suger ofta, börja med gröt?

Det är i tidigaste laget att börja med mat redan nu och det är inte säkert att det är pga hunger han snuttar.

Amning är, som du säkert vet, mer än mat. Han kanske är lite orolig och behöver bearbeta dagens intryck genom att ligga nära och snutta.

Om du vill fortsätta amma avråder jag dig från att börja med ersättning, speciellt nattetid. Mjölkens kvalitet försämras absolut inte bara sådär.

Har han alltid hållit på såhär eller är det något han börjat med nyligen? 

• Rocket Mania
    Elgar skrev 2012-09-30 20:11:46 följande:
    Tack för svar!

Han har haft samma mönster sedan han var en månad.. Ja, kanske dumt att börja med gröt. Jag har inte testat att amma oftare på dagen, tycker han äter rätt ofta då också men det kan ju vara värt ett försök! Men om han nu ammar för att bearbeta dagen kanske det inte finns så mycket att göra?

Jag vill helst inte börja med mat ännu men jag känner mig väldigt trött nu, ibland funderar jag på att ge upp amningen helt. Har två äldre barn som inte sover dagtid och en man som reser mycket i jobbet. Äldsta barnet började sova bättre när han fick gröt men då var han ju lite äldre! 
    Är amningen viktig för dig/er är det nog bara att "hålla ut". Det är jobbigt när man inte får avlastning. Kan du liggamma på nätterna åtminstone? 

När det är som värst får du tänka "det går över". 
Svar på tråden Fyra månader och äter/suger ofta, börja med gröt?