Inlägg från: Jag och mitt mammaliv |Visa alla inlägg
  • Jag och mitt mammaliv

Fyra månader och äter/suger ofta, börja med gröt?

Vi har börjat med gröt.... Vår son är 4 månaden men har dubblat vikten och då sa barnläkaren att det var fritt fram börja med gröt..börja försiktigt med ngn sked bara och se hur magen reagerar! Vi är nu efter en vecka uppe i en smakportion..tänker att vid 4,5 månad är vi nog uppe i en hel portion!! Vi ger också ersättning utöver amningen då min son höll på precis som din och jag höll på gå in i väggen.. Vi fungerar alla olika utan sömn.. Jag blir depremirad och hade ingen livslust... Med ersättning som de två sista målen på kvällen sover han 22-03 äter sover till 06 äter och sover till 8... För mig var inte amningen viktigare än att jag också skulle orka vara mamma till mina barn...

• Jag och mitt mammaliv

Jag hamna i ett läge då jag fick bestämma mig för hur viktig amningen är...jag kände så här; han har fått 4 månader - det är bra och gott nog om det skiter sig! Nu var det dags för mig vara mamma åt storebror också! Kände att jag blev arg å ledsen för minsta lilla...kändes inte rättvist!! Det är sån press st man ska amma men vår barnläkare sa en klok sak; ett barn som ammas och har en trött å knäckt mamma mår inte bättre än ett barn som får ersättning å har en glad och pigg mamma... Å det tror jag på!! Min store fick bara amning 5 veckor...jag var så skadad efter den förlossningen och han har blivit världens finaste treåring!! Slå inte knut på dig själv!!! Barnen behöver sin mamma många år till!!!

Svar på tråden Fyra månader och äter/suger ofta, börja med gröt?