Som jag tror att jag skrivit tidigare i denna tråd så tycker jag det är så konstigt att i vissa landting så är det visst BMI som gäller medan i andra så har de andra gränser. Själv så har jag fått en gräns på BMI 35, när jag nått det så ska jag få hjälp genom pergotime (tror dock inte jag får hjälp via IVF).
Nu är det dock så att jag börjar fått mer regelbunden mens än tidigare, förr hade jag mens bara en gång om året och innan sommaren var det till och med 1,5 år. Sen i somras har jag nu fått ägglossning tre gånger, för två veckor sedan var det nu senast... Så jag går och hoppas och väntar. Var nära på att testa mig idag men har inte enligt mina beräkningar BIM imorgon så ska försöka vänta till helgen om inte mensen redan kommit men vet inte om jag kommer fixa det...
sofiaelisabeth, har inte varit med om spolning men har läst om fler här på familjeliv som gjort det. Känns som att det finns många olika erfarenheter men att de flesta anser att det inte varit någon smärtsam upplevelse. Annars har jag allt varit på läkarbesök där de har kollat upp mig, tagit prover, gjort ultraljud och även tagit spermaprov på mannen.
Jag kämpar på med min vikt och känner mig för tillfället riktigt nöjd, jag har valt att hålla mig till LCHF och nu känns det som att det flyter på bra. Har inte alls lika svårt att välja bort det söta så som bakverk, bullar och tårtor. Det var min svaghet tidigare. Jag går sakta men säkert neråt även om det inte går snabbt men vet också med mig att hade jag velat gå ner mer så skulle jag vara striktare med kolhydraterna för att få snabbare resultat.
I helgen var jag till min syster och där bjöd de på pappas hemgjorda glass, hembakad kladdkaka och äpplekaka, jordgubbar och grädde. Trots frestelserna så höll jag mig till jordgubbar och grädde. Blir så nöjd över mig själv! :)
Hur går det för er?