• Levin

vi som här PCOS och har bmi över 30... här kan vi följas åt =)

Har fått reda på att jag har PCOS och försöker nu att gå ner i vikt...
    Har ett BMI på 32 så nu kämpar jag med vikten och de tror jag finns fler som gör...
    Här kan vi följas åt och sporra varandra så hoppas att ni hankar på =)   

Själv har jag börjat med att verkligen ta tag i motionen... har alltid varit ute och gått minst en timme varje dag eftersom jag har hund men de räcker tydligen inte så nu är det tänkt att jag ska börja springa lite...

Jag behöver gå ner 12 kilo för att jag och min man ska få hjälp med att få barn, vi har försökt i 1 ½ år.
    Alla säger att jag är ung (25 år) men jag vill verkligen ha barn nu så käpmar förbrilt för att bli gravid.
    Men känner att jag hade varit tacksam med att ha någon att kämpa med... någon som är i samma situvation som jag själv så häng med nu så ska vi ta kol på kilorna och skaffa bäbis =)        

• Svar på tråden vi som här PCOS och har bmi över 30... här kan vi följas åt =)
  • MiaIa 90
    LängtansBlåaBlomma skrev 2012-09-26 21:55:01 följande:
    Har du övervikt har du ju fler symptom än bara de typiska äggstockarna, så då tror jag att du har PCOS och inte bara PCO.
    Vem mena du?
  • LängtansBlåaBlomma
    MiaIa 90 skrev 2012-09-26 22:05:47 följande:
    Vem mena du?
    levin
    Jag är 25 år och kämpar mot PCO
  • Levin
    MiaIa 90 skrev 2012-09-26 16:55:59 följande:
    Men gud vilket elakt bemötande ni fick ingen snäll läkare och tycker de låter konstigt att din sambo inte fått lämna sperma prov de kan ni ringa om och be att ni vill göra ett. De kan dom inte neka er.
    För man är lugnare efter när killen har fått göra ett test han med.
    Sitter själva här hemma och väntar på provsvaren som jag hoppas kommer innan fredag annars ringer jag dit.
    Hur går de med vikten då vännen?
    Själv har jag gått upp 3kg igen efter min och sambons ålands resa:/.
    Ne inte bra bra att få vitamin brist och sedan stanna till lite i vikt men men ska kämpa på ska bara få operationen och sedan bli mamma:).
    Kram

hej =) 

hoppas du har haft en trevlig helg !
    hur gick det med provsavren ni väntade på?

kram  
  • Levin
    LängtansBlåaBlomma skrev 2012-09-26 21:55:01 följande:
    Har du övervikt har du ju fler symptom än bara de typiska äggstockarna, så då tror jag att du har PCOS och inte bara PCO.

okej ajja men behandlingen är väl den samma gissar jag?
  • MiaIa 90
    Levin skrev 2012-09-30 21:12:17 följande:

hej =) 

hoppas du har haft en trevlig helg !
    hur gick det med provsavren ni väntade på?

kram  
    Hej helgen har varit bra firat 1,5år med hjärtat mitt men inte varit på de bästa humöret:(.
    Har inte fått provsvaren men hoppas dom kommer till veckan annars ringer jag och kollar med dom,orkar inte vänta längre. Sedan väntar jag på brev om operationen med.
    Hur har helgen varit själv?
    Kram 
  • LängtansBlåaBlomma
    Levin skrev 2012-09-30 21:12:52 följande:

okej ajja men behandlingen är väl den samma gissar jag?
    Är väl lite jobbigare med pcos med övervikt och behåring osv.
    Jag är 25 år och kämpar mot PCOS
  • dumdummast

Hej. Jag hakar gärna på denna tråd. Jag och min har försökt få barn ett ganska bra tag nu, men det vill sig inte. Har pco och ett bmi på cirka 33 behöver gå ner till ett bmi på under trettio har cirka 7 kg dit och målet är det ska vara klart till jul.

• Lillasyster82

Hej!

Hoppar också in här... Vi har testat sen jan 2010, så drygt 2,5 år har det hunnit bli.
    Har under denna tiden fått konstaterat att jag har PCOS men vi har även fått mannens simmare testade vilket såg mycket bra ut så allt hänger på mig. Jag har ett BMI på strax över 36 för tillfället.

När utredningen var färdig fick jag berättat för mig att jag måste gå ner till ett BMI under 35 vilket innebär ca 5kg, detta fick jag reda på i november 2011 och än har jag inte lyckats gå ner allt. Min ambition är att hitta en ny livsstil där jag får ner i vikt för jag äter bra mat, mår bra och rör på mig. Detta tar tid har jag fått erfara och jag har ramlat tillbaka till mina gamla vanor många gånger och då gått upp det jag redan gått ner. Nu är jag mer taggad än många gånger tidigare att jag faktiskt ska lyckas. Lyckas jag gå ner till BMI 35 så kommer jag få pergotime utskrivet och så svårt borde det ju inte var?!

Tycker det är så märkligt att det kan skilja sig så mycket gällande viktgränser, varför har vissa BMI 35 medan andra har 30?? Känns konstigt när vi bor i samma land, eller? Håller själv till i Sverige och Dalarnaslän. 

• MiaIa 90
    Lillasyster82 skrev 2012-10-02 10:27:40 följande:
    Hej!

Hoppar också in här... Vi har testat sen jan 2010, så drygt 2,5 år har det hunnit bli.
    Har under denna tiden fått konstaterat att jag har PCOS men vi har även fått mannens simmare testade vilket såg mycket bra ut så allt hänger på mig. Jag har ett BMI på strax över 36 för tillfället.

När utredningen var färdig fick jag berättat för mig att jag måste gå ner till ett BMI under 35 vilket innebär ca 5kg, detta fick jag reda på i november 2011 och än har jag inte lyckats gå ner allt. Min ambition är att hitta en ny livsstil där jag får ner i vikt för jag äter bra mat, mår bra och rör på mig. Detta tar tid har jag fått erfara och jag har ramlat tillbaka till mina gamla vanor många gånger och då gått upp det jag redan gått ner. Nu är jag mer taggad än många gånger tidigare att jag faktiskt ska lyckas. Lyckas jag gå ner till BMI 35 så kommer jag få pergotime utskrivet och så svårt borde det ju inte var?!

Tycker det är så märkligt att det kan skilja sig så mycket gällande viktgränser, varför har vissa BMI 35 medan andra har 30?? Känns konstigt när vi bor i samma land, eller? Håller själv till i Sverige och Dalarnaslän. 
    Hej vad jobbigt att de ska vara sådan omväg för er också för att få en liten:(.
    Kämpa på de kommer gå annars be att få en remiss skickad till dietist.
     Jag själv får ingen hjälp av gyn heller har dock en ca 50kg att gå ner om inte mer.
    Så jag ska göra en Gastric Bypass för har ingen chans att gå ner de själv tyvärr.
    Sen när jag och sambon väl kommer få barn kommer de ha gått mellan 2-3år:/.
    Kram 
  • LängtansBlåaBlomma
    MiaIa 90 skrev 2012-10-02 12:28:55 följande:
    Hej vad jobbigt att de ska vara sådan omväg för er också för att få en liten:(.
    Kämpa på de kommer gå annars be att få en remiss skickad till dietist.
     Jag själv får ingen hjälp av gyn heller har dock en ca 50kg att gå ner om inte mer.
    Så jag ska göra en Gastric Bypass för har ingen chans att gå ner de själv tyvärr.
    Sen när jag och sambon väl kommer få barn kommer de ha gått mellan 2-3år:/.
    Kram 
    Ge inte upp, det är inte omöjligt att bli gravid som överviktig! Kanske räcker det med att du lyckas gå ner 4-5 kg för att få igång kroppen?
    Jag är 25 år och kämpar mot PCO
Svar på tråden vi som här PCOS och har bmi över 30... här kan vi följas åt =)