fri amning?
Jag vill bara starkt rekommendera SÖS amningsmottagning! Har vart där 2 ggr nu efter att min lilla 4 veckors bara tog amingsnapp från BB. Från första mötet skippade vi den helt. Absolut litre stök och bök fortfarande men ändå, skönt att slippa!
Hur många av er kör med fri aming undrar jag?. De förespråkar de starkt, medans mitt BVC säger att det inte alls får gå mer än 3 tim mellan målen. Ibland är min lilla kille trött och sover 3,5 tim, då har jag blivit otroligt stressad och velat väcka honom medans min sambo ill att lillen ska få sova så länge han vill. Sen läser man överallt hur alla sitter och ammar hela dagarna, medan min lilla inte är speciellt intresserad på dagarna av mat. Det blir absoluit var 3e timme ändå, men inte oftare. Nån som har likadant?
Sen, hur gör ni på nätterna för att det inte ska bli så stökigt??Min lilla vaknar och säger till, men sen somnar han illa kvickt vid tutten, jag lägger ned honom igen och efter 4 min börjar han gny igen och upp igen. Så kan vi hålla på i 2 tim på natten!!Blöjan ska ju bytas också 2 ggr och rapning på det....Jag får ca ca 2-3 tim, sen är det upp och ned fram till 5. .. ca 4-5 tim får jag på nätterna. Hur pallar man det i längden? Är det farligt att sova så lite? Jag kan bara sen på dagen få ro i en timme, så kanske 6 tim om dygnet får jag.. Blir det bättre??
Onatt hade han ont i magen så det bidde bara 3 tim.....