Inlägg från: 1979sandy |Visa alla inlägg
  • 1979sandy

fri amning?

Jag vill bara starkt rekommendera SÖS amningsmottagning! Har vart där 2 ggr nu efter att min lilla 4 veckors bara tog amingsnapp från BB. Från första mötet skippade vi den helt. Absolut litre stök och bök fortfarande men ändå, skönt att slippa!

Hur många av er kör med fri aming undrar jag?. De förespråkar de starkt, medans mitt BVC säger att det inte alls får gå mer än 3 tim mellan målen. Ibland är min lilla kille trött och sover 3,5 tim, då har jag blivit otroligt stressad och velat väcka honom medans min sambo ill att lillen ska få sova så länge han vill. Sen läser man överallt hur alla sitter och ammar hela dagarna, medan min lilla inte är speciellt intresserad på dagarna av mat. Det blir absoluit var 3e timme ändå, men inte oftare. Nån som har likadant? 

Sen, hur gör ni på nätterna för att det inte ska bli så stökigt??Min lilla vaknar och säger till, men sen somnar han illa kvickt vid tutten, jag lägger ned honom igen och efter 4 min börjar han gny igen och upp igen. Så kan vi hålla på i 2 tim på natten!!Blöjan ska ju bytas också 2 ggr och rapning på det....Jag får ca  ca 2-3 tim, sen är det upp och ned fram till 5. .. ca 4-5 tim får jag på nätterna. Hur pallar man det i längden? Är det farligt att sova så lite? Jag kan bara sen på dagen få ro i en timme, så kanske 6 tim om dygnet får jag.. Blir det bättre??
    Onatt hade han ont i magen så det bidde bara 3 tim.....  

• Svar på tråden fri amning?
  • 1979sandy

Hur väcker du henne? Han är så himla svårväckt... Sitter du upp och sover eller? Eftersom han precis håller på att lära sig amma utan napp är det ibalnd så bökigt att få honom till att få rätt tag och jag vaknar till rejält.. Hur lång tid brukar det ta?Glad

• 1979sandy

Iffis; hur klarade du att lillen åt hela natten?! När sov du? Skönt art veta att man inte är ensam.. Att man inte blir sjuk av att aldrig få komma ned i den där djupsömnen som sagt!
    Hur samsov ni? Min lille ligger i ett babynest mellan oss. Men nu verkar inte det duga o han vill sova på mitt bröst. Men det har jag tyvärr svårt vid...

Solstorm; bärsjal kommer i helgen. Ska prova det!
    Han sover extremt lite på eftermiddag för att vara 4 veckor!!
    Jag har provat att liggamma. Funkar, men efter lite bök. Man ligger ju inte bekvämast i världen direkt ....

• 1979sandy

Är det mkt speciell teknik? Jag har lyckats några ggr men på dagen då jag ser exakt vart hans mun är och Sen får jag liksom trycka honom till bröstet så tar han efter ett tag ett bra tag...

• 1979sandy

Tack för era svar!
    Jag måste upp och byta på honom för han baksar på natten. Vill så gärna ligga och amma också.. Provade precis men denna gång gick det inte. Har så mjölkfyllda bröst på matten så fe blir nästan för story för honom. Ska bli bättre till att mjölka ur lite innan han börjar skriks efter maten och vaknar till!
    Jag kör också fri amning. Tycker bara det är konstigt att han verkar inte vilja amma så ofta, det blir ca 2-3 Tim då han säger till. Men bebbar är väl olika...

• 1979sandy

Tack !
    Faktiskt så sover han i ett babynest i en säng som står brevid min. Nu har vi tom flyttar in nästet mellan oss och lite mindre bök är det då. Problemet är att han precis lärt sig Amma utan amningsnapp så liggamning funkar, men på några försök och bök plus att jag måste ha svagt ljus på för att se hans mun. . Sen när jag ska lägga tillbaka honom från varma sängen in till nästet, då vaknar han och pling så är ögonen öppna och dundervaken. Jag får helt enkelt lägga honom på bröstet men då sover jag sämre..Ond cirkel..

• 1979sandy

Tack för tips! Gaytjej; hur sover ni utan nest? Bebisen direkt på madrassen brevid eller?
    Min kille är bara 4 veckor och så liten så jag vågar inte ha honom direkt i sängen...
    Jag somnar också till vid liggamning de ggr det funkar, han med så det känns som om jag måste va vaken och väcka honom..
    Men det där med sova på filt ska jag prova. Då känner han kanske inte att jag drar iväg honom,,, allt blir nog lite bättre när ham blir en månad till..;)

• 1979sandy

Ska prova detta inatt! Vi har en 1,80 säng så hoppas det funkar med sambon i oxå. Han har sovit i gästrummet pga förkylning så vi har haft sängen för oss själva:)
    Lite nervös e jag , så i början kommer jag nog vara vaken under amningen....;)

Svar på tråden fri amning?