Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

fri amning?

Som många andra rek jag också liggamning och samsovning. På Amningshjalpen.se kan du se film om hur man gör. Amningshormonerna gör att man inte har samma behov av djupsömn och sömnbristen är inte farlig om du får några timmar upphackad sömn. Sov på dan tillsammans med din bebis. Många så små kan ju bara sova med kroppskontakt så då sover han kanske bättre också. Ang BB så var liggamning det första jag lärde mig på BB Stockholm också. De ville att det skulle funka innan jag började sitta och amma. Lycka till! Kram ps. Fri amning är ju det som rek idag om man inte har för tidigt fött barn som är litet. Då kan man behöva hålla tider som minimum i början. Vi ammade var tredje Tim el oftare de första två veckorna då vår dotter föddes en mån för tidigt och var nära att få för mycket gulsot. När hon vände i vikt så var det helt fri amning. Om din lilla är pigg och ökar i vikt finns ingen anledning att väcka.

• villsågärna38

Att försiktigt massera bebisens handflator när han somnar funkar också jättebra. Det stimulerar sugreflexen. Att stryka vid mungipan är också ett bra tips. Knäppa under fötterna tycker jag låter mindre skönt om jag ska vara ärlig.

Svar på tråden fri amning?