Hur många mackor behöver du äta för att bli mätt?
Utgå ifrån att du bara äter smörgås till frukost och något att dricka till. :)
Min sambo kan sätta i sig en halv limpa medans jag bara äter 2.
Utgå ifrån att du bara äter smörgås till frukost och något att dricka till. :)
Min sambo kan sätta i sig en halv limpa medans jag bara äter 2.
En eller två med ost eller skinka, sallad och tomat.
De få gånger jag äter smörgås till frukost blir det 1 eller 2 mackor...
Lätt 10 stycken. Men jag äter inte mackor till frukost för jag mår så dåligt av bröd.
Beror på hur länge sedan sist jag ätit, såklart.
Men på morgonen förr i tiden kunde jag äta 4-5mackor.
Nu är det absolut max 3, sen är jag proppmätt.
Om jag inte är bakis, då är man tillbaka på de gamla siffrorna ^^
Favoriten till frukost är fullkornsrostis med "skrattande ko"ost, kalkonskinka och ruccola.
Skiter i mackorna, varför äta luft? Äggröra mättar betydligt bättre!
På den tiden jag åt bröd kunde jag nog äta åtta mackor utan problem, om det var ljusade eller luftigare bröd, mörkt bröd kanske fyra-fem. Nu äter jag ju inte bröd så jag vet inte hur många jag kan klämma i mig, men betydligt färre iaf då min magsäck är mindre nu för tiden.
2 st. Brukar göra en dubbelmacka med skinka och grönsaker, eller ost och grönsaker. Med ett glas juice till.
Jag äter bara hårt bröd och det kan nog bli ca 4-5 st till frukost. Mycket bregott och pålägg på oxå:))
Vitt bröd är verkligen min last, hade lätt kunnat trycka i mig 10 rostmackor till frukost (om man har gott pålägg) fullkornsbröd nöjer jag mig med 1-2 skivor.
4 st brukar jag äta.
Alltid ljusa och rostade, gillar inte grovt bröd.
Förut när jag åt mackor kunde jag lätt äta upp mot 10 st. Speciellt om det var mörkt rostat bröd med smör och ost. Numera äter jag inte mackor, eftersom att jag är low fat raw vegan, men jag skulle säkert kunna äta ännu fler nu med tanke på att jag är van att äta större volymer
Slutar äta runt tio mackor, blir inte mätt på de.
En smörgås räcker bra. Min man brukar däremot äta 3-4.
Men jag undviker att äta smörgås till frukost, då jag blir hungrig så snabbt. Fungerar mycket bättre med yoghurt eller risifrutti eller liknande. Kolhydraterna får bara blodsockret att stegra och så fort det sjunker blir jag vrålhungrig.
Föredrar en fylld omelett...
men äter jag en macka har den en massa pålägg på sig och då räcker det med en.