• Leilon

Hur många mackor behöver du äta för att bli mätt?

Utgå ifrån att du bara äter smörgås till frukost och något att dricka till. :)

Min sambo kan sätta i sig en halv limpa medans jag bara äter 2.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många mackor behöver du äta för att bli mätt?
  • Petrol

7-8 stycken om jag bara äter mackor iaf.

Tror obcena mängder mackor är ett ganska manligt fenomen om man får generalisera lite.

• La Lola

Här äter vi mest lite grövre bröd.
    Det räcker med 2 st för min del.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Duckan

Säger 2 till frukost, men är det nybakat bröd så smöret smälter och dryper kan jag äta flera bara för att det är så gott!

• FruSen

Det beror ju helt på vad man har på.
    Har jag bara lite smör på kan jag lätt äta 5-6 mackor liksom.

Men har jag pålägg såsom ost, skinka, gurka, paprika, kanske ägg osv - ja då räcker det ju oftast med 1 eller 2.

• fortsätt paddla

Till frukost, högst en. Brukar dricka ett glas fil. Frukost är inte riktigt min grej.
    Men gäller det varma mackor på kvällen tex får jag nog ner tre st med mycket pålägg.

• mrsStatham

Det beror ju på vad det är för bröd. Är det en vit formfranska är det som att äta luft, det blir man bara hungrigare av. Är det riktigt mörkt kompakt fullkornsbröd? Hur mycket pålägg? Har man smör? Vad för smör och hur mycket?

Bara två saker är oändliga
  • EvelinasSyster

Beror på bröd, storlek på brödskivan, pålägg osv... Men generaliserar vi så behövs det nog 3 mackor (typ skogaholms med ost eller skinka då för enkelhetens skull) för att jag ska bli lika mätt som jag blir på mat.

• annca

Äter jag enbart mackor så två brukar räcka, (men kan sätta i mig fler bara för att det är gott...)
    Annars består frukost av en tallrik fil/yoghurt med musli, ett glas juice och en smörgås.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • The past is now

Är det en vanlig Skogaholmslimpa så tar jag 2 st och 2 koppar svart kaffe. Är det ett grovt bröd tar jag 1 skiva och kopparna. Står mig till lunch ca 11.00-11.30

• Rafael90

Älskar mackor och är alltid jättehungrig på morgonen så typ 3-4 stycken. Äter jag gröt eller flingor eller nåt annat också så räcker det med 1-2.

Svar på tråden Hur många mackor behöver du äta för att bli mätt?