• Anonym (hopp&förtvivlan)

Gravid på första IVF-försöket?

Jag är 36 år och har en dotter på 3.5 år. Jag hade inga problem att bli gravid med henne, det gick snabbt. Min sambo (min dotters pappa) blev sjuk för snart 2 år sedan och behövde strålas. Efter det har jag trots ett års försök, inte blivit gravid. 
    Vi har tagit kontakt med IVF-klinik och har nu påbörjat behandling med infrysta spermier. 
    Jag  vet att det är stor risk att man inte blir gravid på första försöket, jag är smärtsamt medveten om det, men jag kan förstås inte låta bli att hoppas. 

Är det någon därute som verkligen blivit gravid på första försöket?
    Jag vet att det inte ökar våra chanser men det skulle kännas bra att veta att det faktiskt är möjligt. 

Tack på förhand. 

• Svar på tråden Gravid på första IVF-försöket?
  • adastra

Jag har gjort 2 IVF och blev gravid med båda barn på första försöket  båda gånger och har haft bra och "lätta" graviditeter.
    Första IVF gjorde jag när jag var 38 år och andra när jag var 41.

Lycka till!   

• idawahlin

Den 7:e gjorde vi våran första insättning! Denna morgon tog jag ett gravtest, och det var possessivt! :) jag är så glad & hoppas bara att den lilla fortsätter växa inom mig!

• idawahlin

Det blev ett plus! :) nu var det snart 2 veckor sedan jag testade mig! Blir ultraljud den 18:e! :p

• SIN74
    idawahlin skrev 2013-10-31 13:31:51 följande:
    Det blev ett plus! :) nu var det snart 2 veckor sedan jag testade mig! Blir ultraljud den 18:e! :p
    Härligt!!
  • Anonym (?)

Självklart blir ingen gravid på första försöket -  skippa det och gå direkt på andra försöket ??

• idawahlin
    Anonym (hopp&örtvivlan) skrev 2013-10-09 23:04:21 följande:
    Hoppas att det gick bra för dig idawahlin. Jag är gravid i vecka 10 nu, på 4:e försöket. Det var inte så jag trodde det skulle bli, jag var säker på att det skulle gå fortare. Men men, såhär blev det. Nu hoppas jag bara att det håller sig därinne till maj.  Lycka till!  

Men ändå, vad kul att det lyckades till slut! :) jag trodde inte det skulle gå alls! Man har ju hört skräckhistorier, med par som testat allt .. och inget funkar! :/ jag håller tummen att den lilla stannar kvar tills maj & min tills slutet av juni! :)
  • Anonym (hopp&förtvivlan)

Åh vad roligt att det funkade IdaWahlin! Jag håller också tummarna för oss båda. Grattis!!

• Anonym (Pappa)

Vi lyckades på vårt första IVF försök efter 5års försök och en graviditet som slutade i utomkveds.
    Vi skall i v50 göra en insättnings från fryst.
    Frun har börjat käka Aco gravid med vitaminer som även skall öka chanserna.
    Gjorde det sist så hon gör det även den här gången.

• Anonym (nej)
    Anonym (Pappa) skrev 2013-11-07 20:46:33 följande:
    Vi lyckades på vårt första IVF försök efter 5års försök och en graviditet som slutade i utomkveds.
    Vi skall i v50 göra en insättnings från fryst.
    Frun har börjat käka Aco gravid med vitaminer som även skall öka chanserna.
    Gjorde det sist så hon gör det även den här gången.
    Vitaminer ökar INTE chanserna till en graviditet. Däremot förebygger folsyra ryggmärgsbråck.
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (nej) skrev 2013-11-08 08:59:01 följande:
    Vitaminer ökar INTE chanserna till en graviditet. Däremot förebygger folsyra ryggmärgsbråck.
    Hur vet du det? Har du själv forskat?
  • marisabelle
    Anonym (Pappa) skrev 2013-11-09 08:21:27 följande:
    Hur vet du det? Har du själv forskat?
    De som har forskat på det säger så så det vet nog, vitaminerna och folsyran tar man för att förebygga bla ryggmärgsbråck. Lycka till med er ivf!
  • Anonym (nej)
    marisabelle skrev 2013-11-09 15:24:47 följande:
    De som har forskat på det säger så så det vet nog, vitaminerna och folsyran tar man för att förebygga bla ryggmärgsbråck. Lycka till med er ivf!
    Ja precis. Så är det.
Svar på tråden Gravid på första IVF-försöket?