Leker inte dagens 6-7 åringar längre, eller är det vi som är lite efter?
Suttit och funderat ett bra tag nu och jämfört sonen lite med andra barn i samma ålder (killar) då vi håller på att pyssla i hans rum.
Min fråga är, leker era 6-7 åringar inte med leksaker längre? Har de inga grejer alls?
Tittar man på hans kompisar så ser det mer ut som tonårsrum snarare än barnrum med TV, TV spel och dator, lite affischer, kanske någon bok men inget mer. Barnens hobby är tv och dataspel i alla dess former och i stort sett ingen av kompisarna har några leksaker i stort sett.
Hur har era barn i 6-7 årsåldern det? Leker de med något eller är det också mer "tonårsrum" de har.
Funderade på om vi är lite efter då sonen fortfarande har massor med saker i sitt rum som han verkligen inte vill släppa, tex vargarna/gosedjur i sängen, massor med lego,massor med rit/pysselsaker, piano, små Mc donaldsaker, tidningar och div mer saker i rummet.
Tv har han ingen på rummet, tvspel finns nere hos oss och han har "speltid" men mestadels när det är tråkigt väder, han är inte så jätteintresserad av att spela.
Jag tänker en 6-7 åring mer som barn och i min om möjligt lilla värld så leker barn.
Hur har ni andra det?