• Anonym (cb digital)

Clearblue Digital m. veckoindikator - konstigt resultat?

Är gravid i vecka 5 (4+6) och det vet jag exakt då jag gjort IVF-behandling.

Har tagit flera test som visat positivt och idag var min egentliga testdag.
    Använde Clearblue Digital med veckoindikator och den sa att jag var Gravid,  MEN veckoindikatorn visade 1-2. Borde jag inte fått resultatet 2-3 eller 3+?

Testade med morgonurin (men har sovit lite inatt så det var bara nån timme innan jag var på toa innan).

• Svar på tråden Clearblue Digital m. veckoindikator - konstigt resultat?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-15 11:41:21 följande:
    Utöver det, spelar det någon roll när ägget fäster? Det kan ju ta olika lång tid från själva befruktningen till att det fäster. Men testerna kanske "räknar" från begruktningen?
    Har ingen aning.. testet borde ju räkna från det att hcg börjar utsöndras och det gör man väl först efter att ägget fästs. Eller är jag ute och cyklar? 
  • Anonym
    Anonym (cb digital) skrev 2012-06-15 11:44:30 följande:
    Det är ju det som är lite speciellt... jag hade insättning för lite drygt 2 veckor sen (2 veckor och 3 dagar) och då hade ju embryot mer än väl befruktats (hade långtidsodlat).
    Jo, men sen tog det säkert några dagar innan ägget fäste och började utsöndra hcg. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-15 11:46:13 följande:
    Har ingen aning.. testet borde ju räkna från det att hcg börjar utsöndras och det gör man väl först efter att ägget fästs. Eller är jag ute och cyklar? 
    Det är vad jag tycker låter rimligt men jag är verkligen ingen expert
  • Pimpinellan
    Anonym (japp) skrev 2012-06-15 11:45:32 följande:
    Sen kan hon ju haft senare/tidigare ägglossning också. Tror inte man ska lita på det där till 100% man får ju en mer korrekt reslutat sen vid rul =)
    Ts har gjort IVF vilket innebär att hon inte alls haft äl utan plockat ut ägg och odlat dem och satt tillbaks vilket innebär att hon på dagen kan säga hur gammalt embryot är. Vid IVF-graviditet räknas äggplocket som 2+0 och ska inte ändras vid RUL!

Ts: grattis och skit i vad gravtestet visar! GladDu är gravid och vet hur länge du varit det och det är det enda som räknas. Veckotesterna är kanske bra när man verkligen inte vet hur långt gången man är och är i början,men även då är jag skeptisk till dem. Likaväl som vissa inte får plus förrän långt efter BIM kan såna där tester visa fel vecka och därmed bara ge upphov till oro fast allt egentligen står bra till.
  • Anonym (cb digital)
    Pimpinellan skrev 2012-06-16 14:18:14 följande:
    Ts har gjort IVF vilket innebär att hon inte alls haft äl utan plockat ut ägg och odlat dem och satt tillbaks vilket innebär att hon på dagen kan säga hur gammalt embryot är. Vid IVF-graviditet räknas äggplocket som 2+0 och ska inte ändras vid RUL!

Ts: grattis och skit i vad gravtestet visar! GladDu är gravid och vet hur länge du varit det och det är det enda som räknas. Veckotesterna är kanske bra när man verkligen inte vet hur långt gången man är och är i början,men även då är jag skeptisk till dem. Likaväl som vissa inte får plus förrän långt efter BIM kan såna där tester visa fel vecka och därmed bara ge upphov till oro fast allt egentligen står bra till.
    Tack för dina peppande ord! GladJag hoppas verkligen att det är så att testet visar fel!
    Gjorde ett till igår som visade samma resultat (1-2), men tycker det är konstigt att alla visar positivt om det nu är så att jag inte är gravid (eller är det längre).
  • MariaaG

Om man testar vid BIM så visar CB så 1-2 veckor så ditt test är korrekt och inga konstigheter. Grattis!

• JaMA08

Så fick jag vid vårt missfall tyvärr, gjorde ivf oxå! Kommer det ingen blödning inom 2veckor så kontakta bm! Kram

• Anonym (cb digital)
    JaMA08 skrev 2012-06-26 18:13:16 följande:
    Så fick jag vid vårt missfall tyvärr, gjorde ivf oxå! Kommer det ingen blödning inom 2veckor så kontakta bm! Kram
    Fick missfall förra veckan, så det var som jag misstänkte... Gråter Blir att ta nya tag i höst med FET.

Beklagar att du också fått missfall, det är verkligen inte roligt! Kram
  • JaMA08
    Anonym (cb digital) skrev 2012-06-26 18:49:42 följande:
    Fick missfall förra veckan, så det var som jag misstänkte... Gråter Blir att ta nya tag i höst med FET.

Beklagar att du också fått missfall, det är verkligen inte roligt! Kram
    Tråkigt att höra, lycka till med FET!

Ja, missfall var det värsta jag gått igenom-saknar mitt ofödda barn ännu! Vem är du? Inboxa mig om du vill berätta mer om dig! 
  • Pimpinellan

Usch då ts... beklagar! IVF-missfall är extra bedrövliga,man har ju gått igenom så mycket innan. Önskar lycka till vid FET,ska själv göra i höst.
    Kram!

• Anonym (cb digital)

Tack så mycket för lyckönskningarna JaMA08 och Pimpinella, det betyder mycket!

Det är verkligen mer känslosamt när man gjort IVF.. man har tagit medicin, gjort ÄP och ET och denna väntan hela tiden! Idag skulle jag ha varit på VUL för att få se embryot.. fick påminnelse via datakalendern som jag glömt att ta bort. 

Lycka till på ditt FET också, Pimpinella! Kram

Svar på tråden Clearblue Digital m. veckoindikator - konstigt resultat?