• Anonym

Clearblue Digital m. veckoindikator - konstigt resultat?

Fast veckorindikatorn visar väl veckor sedan befruktningen och inte gravidveckor?
    Man räknar ju att en graviditet startar vid mensens sista dag, men befruktad blir man ju först ca 2 veckor senare vid ägglossningen. Och isåfall stämmer ju testet? 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-06-15 11:38:08 följande:
    Fast veckorindikatorn visar väl veckor sedan befruktningen och inte gravidveckor?
    Man räknar ju att en graviditet startar vid mensens sista dag, men befruktad blir man ju först ca 2 veckor senare vid ägglossningen. Och isåfall stämmer ju testet? 
    Utöver det, spelar det någon roll när ägget fäster? Det kan ju ta olika lång tid från själva befruktningen till att det fäster. Men testerna kanske "räknar" från begruktningen?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-15 11:41:21 följande:
    Utöver det, spelar det någon roll när ägget fäster? Det kan ju ta olika lång tid från själva befruktningen till att det fäster. Men testerna kanske "räknar" från begruktningen?
    Har ingen aning.. testet borde ju räkna från det att hcg börjar utsöndras och det gör man väl först efter att ägget fästs. Eller är jag ute och cyklar? 
  • Anonym
    Anonym (cb digital) skrev 2012-06-15 11:44:30 följande:
    Det är ju det som är lite speciellt... jag hade insättning för lite drygt 2 veckor sen (2 veckor och 3 dagar) och då hade ju embryot mer än väl befruktats (hade långtidsodlat).
    Jo, men sen tog det säkert några dagar innan ägget fäste och började utsöndra hcg. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-15 11:46:13 följande:
    Har ingen aning.. testet borde ju räkna från det att hcg börjar utsöndras och det gör man väl först efter att ägget fästs. Eller är jag ute och cyklar? 
    Det är vad jag tycker låter rimligt men jag är verkligen ingen expert
Svar på tråden Clearblue Digital m. veckoindikator - konstigt resultat?