Elodie Details Stockholm Stroller
Har ni testat den? De verkar himla fina och med en kanonbra sufflett!
Har ni testat den? De verkar himla fina och med en kanonbra sufflett!
Sååååå bra att du skrev ett inlägg om det! Tänkte faktiskt ikväll gå in och skapa ett inlägg om just Elodie Details Stockholm Stroller, för vi vill byta ut vår Emmaljunga Scooter 2,0 mot nån mindre sulky och då har vi fastnat för just denna sulkyn. Men vill gärna höra någras erfarenheter av denna sulkyn innan vi vågar beställa hem den.
Vi var på semester förra veckan och orkade inte ta med vår vagn på resan så vi bokade en resesulky på hotellet. Vår dotter älskade den och det var en Chicco så vi funderade på att köpa en likadan men sen kom vi på att vi behöver ha en sulky som är anpassad efter det nordiska klimatet och det är Chicco ju inte, med sina hjul, så vi måste nog titta efter andra sulkys. Fastnade för Brios Race och Spin men deras båge är inte avtagbar, vi vill gärna att vår dotter ska kunna ta upp sig i sulkyn själv utan att behöva hjälp med att komma upp då bågen ju kommer att vara i vägen. Så jag googlade lite och fann då Stockholm Stroller, hittade en blogg där de hade provat vagnen i snömodd och det verkade fungera bra. Hjulen verkar vara lagom stora. Sen att den är såå snygg är ju ett bonus!
Jag hoppas innerligt att det är någon som kan berätta hur vagnen är och om de är nöjda med den eller inte! Det jag är nyfiken på är om Stockholm Stroller funkar bra att ha på vintern också (vi tänker inte gå låånga promenader med den då 2 1/2 åriga dottern oftast föredrar att gå själv så det lär bli kortare promenader och på stan som vi kommer att använda den) och om vagnen inte tar så mycket plats i bilen.
Vi väntar tillökning och har valt att inte ha syskonvagn då dottern som sagt föredrar att gå bredvid vagnen än att sitta i så det vore bra med en smidig sulky som tar liten plats i bilen ifall vi behöver ta med bägge vagnar nån gång.
åh tack för länken!
hittade en youtube-filmsnutt på vagnen och nu har jag fastnat ännu mer för elodies vagn! adressen är:
">
vagnen verkar ju vara så himla smidig att fälla ner och tar lite plats som nedfälld!
men håller med om att det är svårt att välja vilken design!! ;)
hmm länken blev konstig? jag testar med denna.
">
Funderar bara över en grej, många sulkys har 15 kg som maxvikt och min dotter väger 15 kg nu.. så bör man inte ta en sulky som har 15 kg som maxvikt? men varför har nästan alla sulkys 15 kg som maxvikt, det är ju flera barn som åker sulky länge, upp till 4 år kanske o då väger de ju över 20 kg? Så kan man ändå ha en sulky som har 15 kg som maxvikt eller?
Synd att det inte är flera som kommenterar i denna tråd!
Funderar bara över en grej, många sulkys har 15 kg som maxvikt och min dotter väger 15 kg nu.. så bör man inte ta en sulky som har 15 kg som maxvikt? men varför har nästan alla sulkys 15 kg som maxvikt, det är ju flera barn som åker sulky länge, upp till 4 år kanske o då väger de ju över 20 kg? Så kan man ändå ha en sulky som har 15 kg som maxvikt eller?
Synd att det inte är flera som kommenterar i denna tråd!
Har en bekant som har denna vagn, sufletten får mig att bli grymt avis... den e verkligen super bra!!!!!
Jag gillar dock själv inte "paraplyvagnar å dess hjul" men hon är super nöjd!
Som sagt, alla vagnar borde ha sufflett som Elodie!!!!
Hej! Jag har en! Hur fin och bra som helst, I love it. Tyvärr måste jag sälja den efter att ha använt den i två dagar. Någon som är intresserad? Sara
Jag!!
Vilket mönster är det på din vagn, och varför måste du sälja den?
Till vilket pris?
Den är den svarta. Så himla snygg. Jag har väldigt korta armar, låter konstigt, men det gör att jag slår i pyttelite i hjulen, kommer liksom för nära. Tyvärr blir det knas för min redan rätt slitna rygg. Ja inte vet jag vilket pris. Bor du i Stockholmsområdet? Vill du komma och titta? Sara
Jag har en Stockholm stroller jag har valt den som komplement till vår vanliga vagn.
Vi har köpt den främst för att ha som resevagn och "shoppingvagn", alltså att ha på t ex IKEA.
Vagnen har varit med oss till Berlin och där fungerade den bra. Den hade kunnat vara strålande, men eftersom den likt andra paraplyvagnar inte har någon fjädring, så blev det rätt tröttsamt att hacka sig fram på trottoarerna. (Ska tillägga att hela Öst-Berlin har sten och kullersten överallt.)
Det är ganska tight mellan hjulen, och innan man lärt sig gå med kortare steg så sparkar man i hjulen med fötterna.
Suffletten var strålande! Den skyddade både mot gassande sol och intryck när det var dags att vila. Vår son är ett år och brukar inte vilja sova i vagnen, men i strollern gick det kanon! Vi kunde t o m äta ute på kvällarna och ha honom sovandes i vagnen.
"Påsen" under vagnen räckte till det nödvändigaste, men det som irriterar mig är att man inte kommer åt något när ryggstödet är fullt nedfällt. Då får man fälla upp det några snäpp, för att sen fälla ner det igen.
Där finns också ett till minus. Det är lite omständigt att fälla ner ryggstödet, och om när man lyckas få till det så klämmer man fingrarna ganska lätt.
Jag valde Stockholm Stroller främst för att jag tyckte den var snyggare än de flesta paraplysulkys, samt att jag gillade suffletten. Jag rekommenderar den främst som en resevagn, då den är smidig att ta med och som sagt, har en bra sufflett.
Jag skulle inte ha den som enda vagn, då vill jag ha en som är skönare att köra. Jag tvivlar också på att den klarar riktig snö. Lite modd kanske, men inte en uppskottad vall framför övergångsstället.
Sen hoppas jag på att Elodie Details kommer med ett regnskydd till strollern som går att använda när suffletten är nedfälld. Nu använde vi vårt vanliga till "storvagnen", men det sitter ju inte som gjutet precis.
Hoppas ni har nytta av infon!
Mvh/
Hanna
Vi har en sådan och är supernöjda med den. Snygg (har den svartvita), lättkörd och enkel att packa ihop. Suffletten är fantastisk som går ner så långt vilket skyddar brs mot sol.