Inlägg från: Kajsa81 |Visa alla inlägg
  • Kajsa81

Elodie Details Stockholm Stroller

Sååååå bra att du skrev ett inlägg om det! Tänkte faktiskt ikväll gå in och skapa ett inlägg om just Elodie Details Stockholm Stroller, för vi vill byta ut vår Emmaljunga Scooter 2,0 mot nån mindre sulky och då har vi fastnat för just denna sulkyn. Men vill gärna höra någras erfarenheter av denna sulkyn innan vi vågar beställa hem den. 

Vi var på semester förra veckan och orkade inte ta med vår vagn på resan så vi bokade en resesulky på hotellet. Vår dotter älskade den och det var en Chicco så vi funderade på att köpa en likadan men sen kom vi på att vi behöver ha en sulky som är anpassad efter det nordiska klimatet och det är Chicco ju inte, med sina hjul, så vi måste nog titta efter andra sulkys. Fastnade för Brios Race och Spin men deras båge är inte avtagbar, vi vill gärna att vår dotter ska kunna ta upp sig i sulkyn själv utan att behöva hjälp med att komma upp då bågen ju kommer att vara i vägen. Så jag googlade lite och fann då Stockholm Stroller, hittade en blogg där de hade provat vagnen i snömodd och det verkade fungera bra. Hjulen verkar vara lagom stora. Sen att den är såå snygg är ju ett bonus! 

Jag hoppas innerligt att det är någon som kan berätta hur vagnen är och om de är nöjda med den eller inte! Det jag är nyfiken på är om Stockholm Stroller funkar bra att ha på vintern också (vi tänker inte gå låånga promenader med den då 2 1/2 åriga dottern oftast föredrar att gå själv så det lär bli kortare promenader och på stan som vi kommer att använda den) och om vagnen inte tar så mycket plats i bilen.
    Vi väntar tillökning och har valt att inte ha syskonvagn då dottern som sagt föredrar att gå bredvid vagnen än att sitta i så det vore bra med en smidig sulky som tar liten plats i bilen ifall vi behöver ta med bägge vagnar nån gång.

• Kajsa81

åh tack för länken!

hittade en youtube-filmsnutt på vagnen och nu har jag fastnat ännu mer för elodies vagn! Skrattande  adressen är:

">

vagnen verkar ju vara så himla smidig att fälla ner och tar lite plats som nedfälld!

men håller med om att det är svårt att välja vilken design!! ;)  

• Kajsa81

Cool

Funderar bara över en grej, många sulkys har 15 kg som maxvikt och min dotter väger 15 kg nu.. så bör man inte ta en sulky som har 15 kg som maxvikt? men varför har nästan alla sulkys 15 kg som maxvikt, det är ju flera barn som åker sulky länge, upp till 4 år kanske o då väger de ju över 20 kg? Så kan man ändå ha en sulky som har 15 kg som maxvikt eller?

Synd att det inte är flera som kommenterar i denna tråd!

• Kajsa81
    Heddasmamma skrev 2012-05-28 17:39:08 följande:
    Hej! Jag har en! Hur fin och bra som helst, I love it. Tyvärr måste jag sälja den efter att ha använt den i två dagar. Någon som är intresserad? Sara

Jag!! Cool

Vilket mönster är det på din vagn, och varför måste du sälja den?  

Till vilket pris?    

Svar på tråden Elodie Details Stockholm Stroller