Inlägg från: Hanna med J |Visa alla inlägg
  • Hanna med J

Elodie Details Stockholm Stroller

Jag har en Stockholm stroller jag har valt den som komplement till vår vanliga vagn.
    Vi har köpt den främst för att ha som resevagn och "shoppingvagn", alltså att ha på t ex IKEA.

Vagnen har varit med oss till Berlin och där fungerade den bra. Den hade kunnat vara strålande, men eftersom den likt andra paraplyvagnar inte har någon fjädring, så blev det rätt tröttsamt att hacka sig fram på trottoarerna. (Ska tillägga att hela Öst-Berlin har sten och kullersten överallt.)
    Det är ganska tight mellan hjulen, och innan man lärt sig gå med kortare steg så sparkar man i hjulen med fötterna.
    Suffletten var strålande! Den skyddade både mot gassande sol och intryck när det var dags att vila. Vår son är ett år och brukar inte vilja sova i vagnen, men i strollern gick det kanon! Vi kunde t o m äta ute på kvällarna och ha honom sovandes i vagnen.
    "Påsen" under vagnen räckte till det nödvändigaste, men det som irriterar mig är att man inte kommer åt något när ryggstödet är fullt nedfällt. Då får man fälla upp det några snäpp, för att sen fälla ner det igen.
    Där finns också ett till minus. Det är lite omständigt att fälla ner ryggstödet, och om när man lyckas få till det så klämmer man fingrarna ganska lätt.

Jag valde Stockholm Stroller främst för att jag tyckte den var snyggare än de flesta paraplysulkys, samt att jag gillade suffletten. Jag rekommenderar den främst som en resevagn, då den är smidig att ta med och som sagt, har en bra sufflett.
    Jag skulle inte ha den som enda vagn, då vill jag ha en som är skönare att köra. Jag tvivlar också på att den klarar riktig snö. Lite modd kanske, men inte en uppskottad vall framför övergångsstället.

Sen hoppas jag på att Elodie Details kommer med ett regnskydd till strollern som går att använda när suffletten är nedfälld. Nu använde vi vårt vanliga till "storvagnen", men det sitter ju inte som gjutet precis.

Hoppas ni har nytta av infon!
    Mvh/
    Hanna

Svar på tråden Elodie Details Stockholm Stroller