• Mollz

Har din familj husdjur?

Varför/varför inte?

Vi hade en hund som på grund av sina svaga nerver fick flytta när första barnet var strax under året.
    Jag skulle gärna skaffa ett djur igen när barnen är lite större, men sambon är inte alls pigg på det och tycker att djur, framför allt inte hundar, hör hemma i lägenhet och att man blir för låst hemma.

Hur resonerar ni? 

dubbeltrubbel.nu - from my point of view
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har din familj husdjur?
  • sandy76

Vi  har två katter och bor i lägenhet. De är kastrerade  och har möjlighet att gå ut på balkongen. De mår toppen och är lugnare nu när de är kastrerade. Tycker katter fungerar bra i lägenhet. Vi kommer skaffa en hund men först när vi bor i hus då vi kommer skaffa en stor hund som kräver yta att vara på. Katterna fungerar jättebra ihop med vår dotter på 6 år. Den äldsta skaffade vi när dottern var 2 år. Innan dess hade vi en katt som ville vara ute så den fick flytta hem till mina svärföräldrar.

• Smulan 89

Ja, vi har lite djur.
    2 hundar
    2 katter
    2 kaniner
    Vi trivs med djur och jag har alltid haft djur omkring mig.    

• Mollz
    Themis skrev 2012-05-22 23:56:45 följande:
    Nej.

Dels är jag allergisk, dels är jag lat och för det tredje så vet jag inte om jag tycker att djur alls bör förvaras i mänskliga bostäder och tvingas leva i stadsmiljö.

Fåglar i bur gör mig rent ut sagt deprimerad.

På landet där det finns större utrymme för djurens naturliga beteende tycker jag det känns mer okej.

Människor som tar på kläder på sönderavlade minihundar tycker jag är närapå lika illa som om bonsaikitten vore en seriös websida.
    Min förra hund hade kläder Drömmer Med det var en frusen nakenhund.
    dubbeltrubbel.nu - from my point of view
  • castafiore

nej. i första hand för att sonen är allergisk mot katt, som annars skulle vara enda alternativet, och i andra hand för att vi reser ganska mycket. det blir krångligt.

• Meowth

Just nu åtta katter. 

It takes backbone to lead the life you want
  • Gizza

JA!!! Mina djur är nästan lika viktiga för mig som min sambo är! <3

Vi har tre hundar: Gizmo (11,5 år), Neo (snart 7 år) och Guinness (2,5 år).

Två huskatter: Alfons och Felix

Två guldhamstrar: Harry och Iris

Och ett 30 liters akvarium med endlers guppy, räkor och posthornsnäckor.

• hannis

Vi har 3 hundar. Hundar är min stora hobby och jag har oerhört svårt att föreställa mig ett liv utan hund.

• Dr Mupp

Ja.

två kaniner, två hamstrar, två råttor och fem fiskar. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Donum

Ja, vi har hund. Vi hade tre hundar när vi bodde i lägenhet. Fördelen med att bo i lägenhet när man har hund är att det oftast blir mer välorganiserade promenader. Bor man i hus är det lätt hänt att man bara släpper ut hunden i trädgården. 

• Bite me

Inga djur här inte å kommer inte bli så heller. Hårigt värre med hund å katt, å fy för lukten av blöt hund...som man måste gå ut med i ur och skur. Små gnagare i bur är det värsta jag vet. Djur ska inte vara i bur! Sköldpaddor luktar äggfis och akvarium kan läcka ner hela vardagsrummet. Så nej tack. Dammråttor och snabeldraken är det närmaste husdjur som bor hos oss...men dammråttorna är ju inte särskilt långlivade eftersom vi har snabeldraken

• MIKS

Japp jag har Hästar , får , höns , kaniner , hundar.  ( tittar runt på afrikanska dvärg getter)  Bor på landet.

Skulle aldrig tänka mig ett liv utan djur.

• JoJo Flikkan

Självklart så finns här djur ;)

6 hundar (Rottweiler-uppfödning)
    2 hästar
    och en flock katter

I detta har jag en bebis på 6 månader och det funkar utmärkt, allt är vad man gör det till!!

Sen till er som tycker i princip att "en hund/djur förstör ens liv"  det är ju vad man prioriterar.. Personligen är jag hellre hemma och vill man åka någonstans så krävs det lite planering, har man en hund är det ju relativt lätt att få hundpassning men har man flera så krävs det betydligt mer, men det är något vi hundmänniskor gör med glädje (oftast).  Vissa gnäller över att det kostar så mycke jovisst gör det, ,men lägger man 30.000:-- på en thailands resa i 10-14 dagar så.. Jag äger hellre en rottweiler i 2 år för dom pengarna, de ger mej betydligt mycket mer glädje än en två veckors semester... Men alla tycker ju olika och det är bara att respektera ;)

Sen tycker jag att det kvittar om man bor i lägenhet, skillnaden på att på i lägenhet vs hus med hund är ju att man inte kan ha hundgård och inte släppa ut hunden i trädgården hur som hellst... Så jag förstår inte varför vissa inte tycker man ska ha hund i lägenhet? Gubben tyckte likadant i början men vi köpte ändå vår första när vi bodde i lägenhet, dock så letade vi ju gård och köpte det ett halvår senare..

Svar på tråden Har din familj husdjur?