• Mollz

Har din familj husdjur?

Varför/varför inte?

Vi hade en hund som på grund av sina svaga nerver fick flytta när första barnet var strax under året.
    Jag skulle gärna skaffa ett djur igen när barnen är lite större, men sambon är inte alls pigg på det och tycker att djur, framför allt inte hundar, hör hemma i lägenhet och att man blir för låst hemma.

Hur resonerar ni? 

dubbeltrubbel.nu - from my point of view
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har din familj husdjur?
  • Mavios

1 hund (4 år), 2 akvarier.Bor i villa, har barn i åldrarna 9 och 12 år. Tycker inte man är så låst av en hund, faktiskt. Det är ju något vi vill ha och får ha med i planeringen när man ska på semester mm. Det blir extrakostnader om hunden ska bo på pensionat till exempel och man får leta särskilda stugor om hunden ska följa med, men det är så det är med hund. Nöjet överväger flera gånger om och jag tror att det är nyttigt för barn att ha andra levande varelser i sin närhet att lära sig ta hänsyn till. För vår del är det hund som gäller, men det kan lika gärna vara något annat i en annan familj.

• Mrs Green

Nej, för att jag är allergisk mot en del pälsdjur (och vågar inte chans med andra, det vore ju trist om man blev tvungen att göra sig av med det efter några dagar) och för att jag själv har så himla tråkiga minnen av undulater och akvariefiskar när jag var liten Och för att dottern inte har börjat tjata ännu.

• Severus

7 katter
    1 hund
    2 tamråttor

Jag och maken är pälsdjursallergiker, men har blivit mer "tåliga" med åren    

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Lena
    Envira skrev 2012-05-22 16:23:58 följande:
    två katter och 9 akvarium
    snällt att ha katt-tv till katterna
  • Majakattan

Två egensinniga katter Glad skulle gärna ha ett akvarium också men det är väl att tigga trubbel med två inbitna jägare i huset

Jag är uppväxt på landet där vi hade kor, grisar, häst, hund, katter och höns. Jag har svårt för att tänka mig ett liv helt utan djur! Jag har även haft fem papegojor av olika slag och akvarium.

• Dixie
    Dixie skrev 2012-05-22 17:38:07 följande:
    vi har 2 kanoner och en katt - bor i hus, så kaninerna bor i trädgården och katten går in och ut som hon vill. 
    givetvis skulle det ju stå 2 kaniner!
  • wity

Japp, 1 katt som blir 15 år i år.

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • Themis

Nej.

Dels är jag allergisk, dels är jag lat och för det tredje så vet jag inte om jag tycker att djur alls bör förvaras i mänskliga bostäder och tvingas leva i stadsmiljö.

Fåglar i bur gör mig rent ut sagt deprimerad.

På landet där det finns större utrymme för djurens naturliga beteende tycker jag det känns mer okej.

Människor som tar på kläder på sönderavlade minihundar tycker jag är närapå lika illa som om bonsaikitten vore en seriös websida.

Det finns två saker man blir dum i huvet av: Det ena är att jobba, det andra är att inte jobba. /Themis
  • bustjejen

Japp vi har 2 kaniner, som bor utomhus. (kanske inte kallas för husdjur då föresten Drömmer)

Svar på tråden Har din familj husdjur?